خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضرر ۴۰۰ میلیون دلاری کارگزاران حج در نیجریه

با اعلام تصمیم مقامات عربستان سعودی مبنی بر برگزاری حج سال جاری با حضور تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورها، ذی‌نفعان و کارگزاران حج نیجریه متحمل ۴۰۰ میلیون دلار ضرر شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سوزان آکپورایای، رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی نیجریه، اظهار کرد: لغو مراسم حج سال ۲۰۲۰ برای بسیاری از کشورها و برپایی آن با تعداد محدودی از زائران، بدون شک تأثیری منفی بر مشاغل کارگزاران مسافرتی خواهد گذاشت، درست مانند محدودیت پروازهای بین‌المللی که به دلیل شیوع بیماری کرونا اعمال شد.

وی بیان کرد: بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ارتباط با بازپرداخت ودیعه‌های ۱۰۰ هزار داوطلب حج با مشکل اساسی مواجه خواهند شد. با این حال، برای کاهش خسارات و بحران‌های پیش روی مسافران، کارگزاران توانسته‌اند از برخی زائران درخواست کنند که سپرده‌های خود را تا سال آینده و برای حج ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های آژانس‌های مسافرتی نگه دارند.

بسیاری از کارشناسان گردشگری نیجریه اعتقاد دارند که دولت باید با اخذ تصمیم‌های مناسب به منظور توسعه این حوزه، جایگزین مناسبی را برای سفرهای زیارتی از جمله حج و جلوگیری از خسارت بیشتر ذی‌نفعان پیدا کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.