خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار جمعی از مسئولان دانشگاهی با آیت‌الله فاضل لنکرانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از اعضای هیئت علمی و رؤسای دانشکده‌ها با حضور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با آیت‌الله فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب، جذب دانشجوی خارجی و برگزاری دوره‌های متعدد شیعه‌شناسی، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای یافته است و رویکرد این دانشگاه همان چیزی است که جامعه جهانی به آن نیاز دارد و آن، ایجاد فضای گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب و کاهش تنش‌ها و نزاع‌های دینی و غیردینی در سطح جهان است. به همین دلیل است که مقام پاپی آمادگی خود را برای ترجمه اثری درباره تشیع اعلام کرده است و این همکاری‌ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بخش اعظمی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب را فضلا و طلاب حوزه علمیه تشکیل می‌دهند و دانشگاه ادیان و مذاهب ارتباط تنگاتنگی با حوزه علمیه و علما ایجاد کرده است و رسالت ما در دانشگاه، معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت علیهم السلام است.

در ادامه آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز ضمن خوش‌آمدگویی، در سخنانی از حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به عنوان یکی از مهره‌های تأثیرگذار در حوزه پس از انقلاب یاد کرد و خدمات و فعالیت‌های وی در مرکز خدمات حوزه علمیه، هم‌چون خانه‌سازی برای طلاب و تأسیس دانشگاه ادیان و مذاهب و خدمات دیگر را ستود و گفت: جناب‌عالی دارای فکری بلند و انگیزه‌ای بسیار قوی هستید و حاصل آن، همین اقدامات و نتایجی است که در حوزه شاهد آن هستیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: امروزه فقط با شبهات فلسفی، کلامی و مانند آن در حوزه اسلام و تشیع مواجه نیستیم و با شبهاتی در باب کلیت دین و دینداری روبه‌رو هستیم که برخی از حوزویان را هم گرفتار کرده است. آخرین شبهه جدی، عقلانی کردن، عرفی کردن و اخلاقی کردن دین و نفی آن‌چه در دین به زعم آنان با عقل و اخلاق نمی‌سازد، است. متهم نمودن فقه به ناکارآمدی و مبنا قرار دادن اعلامیه جهانی حقوق بشر از آن جمله است و ما آمادگی داریم با تعامل با یکدیگر به این شبهات پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: ارتباطات بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب ظرفیتی برای حوزه ایجاد کرده است و ما باید در پی تربیت نیروهای قوی و عمیق به عنوان دین‌شناس باشیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه ما همگی زیر چتر اسلام هستیم و باید به دنبال تحکیم اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) و عرضه این معارف به جهانیان باشیم، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه و حوزه بیش از پیش با یکدیگر مرتبط باشند و ما آماده همکاری با شما هستیم و امیدواریم شاهد نگارش کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالاتی ناظر به شبهات در دانشگاه ادیان و مذاهب باشیم. لذا در این زمینه دست یاری به شما می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان آیت‌الله فاضل لنکرانی ضمن استقبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دو مرکز دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های دو مرکز دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اعلام کرد.

منبع روابط عمومی دانشگاه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.