خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش مقام لبنانی به تغییر کاربری ایاصوفیه

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در واکنش به تصمیم ترکیه پیرامون تغییر کاربری ایاصوفیه گفت: باید به مکان های عبادی ادیان آسمانی احترام بگذاریم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام شیخ عباس زغیب، عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در واکنش به تصمیم ترکیه پیرامون تغییر کاربری ایاصوفیه بیان کرد: تصمیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای تبدیل مکان صوفی ها به مسجد غیر قابل قبول است، زیرا اسلام به همه ادیان الهی احترام می گذارد و این احترام شامل مکان های عبادتی آنها نیز می شود.

وی بیان کرد: دولت ترکیه باید از این تصمیم یعنی تغییر کاربری ایاصوفیه عقب نشینی کند زیرا با روح شریعیت منسجم نیست و باید اجازه عبادت به همه ادیان آسمانی داده شود.

گفتنی است، این بنای معظم در قرن ششم به دست امپراتوری بیزانس ساخته شد. بنای «ایا صوفیه» در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و سالانه بسیاری از گردشگران را به خود به خود جذب می‌کند. به دنبال تصرف عثمانی بر قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ میلادی، این بنا به مسجد تبدیل شد، اما در سال ۱۹۳۵ میلادی به دستور مصطفی کمال به موزه تبدیل شد.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.