خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکفیر و مخاطرات آن

رئیس سابق دانشگاه الازهر تأکید کرد: تکفیر یکی از بدترین آفاتی است که امت مسلمان به آن مبتلا شده است؛ آنها جنایت می کنند، انسان‌ها را به قتل می رسانند و در عین حال اعمال خود را به اسلام نسبت می دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سخنرانی ابراهیم الهدهد، مشاور علمی سازمان فارغ التحصیلان الازهر با عنوان «تکفیر و مخاطرات آن» برای برخی از ائمه جماعات و علمای هند و سومالی از طریق ویدئو کنفرانس، پخش شد.

رئیس سابق دانشگاه الازهر تبیین کرد: مهمترین علل تکفیر، جهل و نادانی و تفسیر نادرست از متون حقوقی است، تکفیری ها مطابق هوا و هوس خود آیات قرآن را تفسیر می کنند و از روش صحیح و اصولی در تفسیر متون دینی تبعیت نمی کنند.

ابراهیم الهدهد افزود: تکفیر مایه انشقاق و افتراق در جامعه اسلامی است خون مسلمانان بیگناه ریخته می شود و این گرایش نادرست خلاف سنت پیامبر اسلام(ص) است.

مشاور علمی سازمان فارغ التحصیلان الازهر در پایان تأکید کرد: قوانین اسلامی موضوع مجازات را به ملت اسلامی واگذار نکرده، بلکه آن را به اولیای امور و حکام اسلامی و یا قاضیان و مفتیان صالح سپرده است در این صورت نیز هرج و مرج در جامعه حاکم نخواهد شد.

منبع الوهابیه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.