خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کارشکنی دیپلمات مراکشی در پخش اذان یک مسجد

نماینده سابق پارلمان مراکش بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای از پخش اذان در یکی از مساجد شهر فاس در این کشور جلوگیری کرده است.   

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نمازگزاران و امام جماعت مسجد «غیثه» در محله بنسوده شهر فاس مراکش اعلام کردند که «ح.م» نماینده سابق پارلمان این کشور از هشتم ژوئیه جاری (۱۸ تیرماه) تا کنون بدون هیچ توجیهی، اجازه پخش اذان از این مسجد را نمی‌دهد.

بنا به گفته نمازگزاران، این نماینده سابق پارلمان گفته است که او ۹۰ درصد این مسجد را بنا کرده است در صورتی که آنان سخنان وی را نادرست می‌دانند؛ چرا که این مسجد به وسیله افراد خیّر بنا شده است؛ بنابراین این نماینده از دین برای اهداف سیاسی خود سوء استفاده کرده است.

شهروندان این شهر فاش کردند که در همین رابطه، طوماری با صدها امضا تهیه کرده‌اند که با مراجعه به آرشیو مدارک موجود درباره ساخت این مسجد، نشان می‌دهد که نام این مسجد به دلیل نفوذ این نماینده پارلمان هنوز ثبت نشده است و همین امر موجب شده که وزارت اوقاف مراکش تا کنون این مسجد را جزء مساجد وابسته به این وزارتخانه قرار نداده است.

امام جماعت و مؤذن مسجد غیثه نیز در این رابطه گفتند که از ۱۲ روز پیش، به دستور نماینده مذکور پخش اذان از مسجد ممنوع شد. همچنین سایر امامان جماعت این مسجد از پنج سال پیش تا کنون به دستور این نماینده حتی یک درهم نیز دستمزد نگرفته‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.