خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک شرکت آلمانی برنامه حج مجازی را راه اندازی کرد

یک شرکت فناوری در آلمان، یک برنامه تعاملی را برای کاربران راه اندازی کرده است که به آنها فرصت تجربه «حج مجازی» را می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجاج بیت الله الحرام از چند روز پیش وارد مکه مکرمه شدند و در هتل های خود در قرنطینه به سرمی برند. حجاج قرار است از فردا(چهارشنبه هشتم مرداد ۱۳۹۹) مناسک حج را آغاز کنند.

در حج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد حجاج تنها محدود به اتباع مقیم در عربستان است، به همین دلیل تعداد آنها از ۱۰ هزار نفر بیشتر نیست.

این تغییر در فریضه حج امسال درحالی است که هرساله بیش از دو میلیون نفر از بیش از ۱۶۰ کشور در بزرگترین اجتماع جهانی شرکت می کردند.

برهمین اساس، شرکت آلمانی «Bigitec » که مقر آن در شهر بن آلمان است، یک برنامه تعاملی را ساخته است که کاربران می توانند با آن به سفر «حج مجازی» بروند.

نام این برنامه « Muslim 3D» است که به نظر می رسد یک بازی ویدیویی است. اما هدف آن این است که کاربر را به یک سفر مجازی به سبک زندگی اسلامی ببرد و با آن انجام مناسک حج را مشاهده کند.

«بلال شبیب» مدیر اداری این شرکت درباره این برنامه گفت: این برنامه ترکیبی بین یک بازی ویدیویی و موزه مجازی است.

شبیب افزود: طرح این برنامه بیش از ۱۰ سال پیش به ذهنم رسید. من در حوزه توسعه بازی های ویدیویی فعالیت می کنم و عاشق این بازی ها هستم. این سوال برای من وجود داشت که چرا چیزی وجود ندارد که بتوانم فرهنگ و تاریخ خودم را کشف کنم.

وی گفت: محصولاتی که مرتبط با دین اسلام می دیدم، بازی های جنگی بود که مسلمانان را شرور نشان می داد.

الشبیب افزود: این برنامه را برای نخستین بار در ژانویه سال گذشته راه اندازی کردم و از آن زمان بیش از یک میلیون کاربر در جهان آن را بارگیری کرده اند.

وی معتقد است که مردم باتوجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت رفتن به حج، به این برنامه توجه بیشتری نشان داده اند. اگرچه این برنامه جایگزین حج واقعی نمی شود.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.