خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام های فزانا و مرکز زرتشتیان کالیفرنیا به دنبال درگذشت موبد آرش کسروی

فدراسیون انجمن های زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) و مرکز زرتشتیان کالیفرنیا، در پیام هایی جداگانه درگذشت روانشاد موبد آرش کسروی را آرامش باد گفته اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موبد آرش کسروی، که یکسالی بود به منظور انجام کارهای مربوط به درگذشت پدرش به ایران بازگشته بود، چند روزی ناپدید می شود و در روز آدینه سوم مرداد ماه، پیکر بی جانش به همراه دو نفر دیگر در ماهان کرمان کشف می شود.

متن پیام فدراسیون انجمن های زرتشتیان آمریکای شمالی(فزانا) بدین ترتیب است:

فزانا با اندوه بسیار اعلام می کند که بنا به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، موبد آرش کسروی، موبد زرتشتی ساکن آمریکا، روز آدینه سوم امرداد ماه به صورت غم انگیزی در استان کرمان به قتل رسیده است. موبد کسروی یکی از افراد قابل احترام و از رهبران مذهبی جامعه زرتشتیان جنوب کالیفرنیا بود.

فزانا از مسئولین مربوطه می خواهد تا بررسی ها و تحقیقات را با دقت و شفافیت کافی برای شناسایی قاتل موبد کسروی و دو همراه ایشان ادامه بدهند. با وجود اینکه هیچ چیز نمی تواند وی را به خانواده و جامعه اش بازگرداند، اما قاتلین موبد کسروی و همراهانش باید به سزای عمل خود برسند.

به نمایندگی از همه انجمنهای عضو فزانا، به خانواده موبد کسروی و همه دوستداران وی از صمیم قلب آرامش باد می گوییم. روانش شاد و گروثمان نشین باد.

متن پیام مرکز زرتشتیان کالیفرنیا نیز بدین صورت است:

هنگامی که بزهکاران به کیفر گناهان خود رسند،

آنگاه ای خداوند جان و خرد در پرتو اندیشه پاک،

نیروی تو را درک کرده و این حقیقت را خواهند آموخت

که چگوه باید در برانداختن دروغ و کژی و کمک به

پیروزی راستی و پاکی کوشش کرد.

یسنا- هات ۳۰ بند ۸

مرکز زرتشیتان کالیفرنیا یکی از موبدان سختکوش و دانشور خود را از دست داد.

موبد آرش کسروی نزدیک به یک سال پیش به دنبال درگذشت پدرش روانشاد داریوش کسروی به ایران بازگشت و برای انجام کارهای انحصار وراثت در زادگاهش کرمان سکونت گرفت.

موبد آرش کسروی در میانه دادخواهی های خود، توسط فرد یا افرادی به همراه دو تن از دوستانش به قتل می رسد. این جنایت دردی جانگاه را به جامعه زرتشتیان جهان و تمامی عدالت خواهان منتقل نمود.

مرکز زرتشتیان کالیفرنیا و جامعه زرتشتیان آمریکا خواهان پیدا شدن عوامل این جنایت هولناک می باشد و از همه دست اندرکاران درخواست می نماید پیگیر این اتفاق ناخوشایند که برای همه همکیشان و هموندان در سراسر جهان بسیار ناگور است، باشند و جنایتکاران را دادگاهی و به کیفر کردار بد خود برسانند.

مرکز زرتشتیان کالیفرنیا خواستا آن است که تمام زرتشتیان از حقوق برابر و به دور از تفاوت دین، همچون اکثریت مردم ایران در سرزمینی که رشی در آن دارند برخوردار باشند.

یادآوری می نماییم که طبق آموزه های اشوزرتشت سکوت در برابر بیدادگری نکوهش شده و ما در پی داد و دادگستری هستیم.

برای روان موبد آرش کسروی آرامش و برای خانواده آن روانشاد و همگان دیرزیوی همراه با تندرستی آرزومندیم.

منبع: برساد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.