خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله هکر‌های چینی به شبکه رایانه‌ای واتیکان

یک شرکت آمریکایی که حملات سایبری دولتی را ردیابی و شناسایی می‌کند اعلام کرد هکر‌های وابسته به دولت چین به شبکه‌های رایانه‌ای واتیکان نفوذ کرده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این شرکت آمریکایی اعلام کرد: حملات ماه مه آغاز شد و پیش بینی می‌شود واتیکان و پکن امسال درباره ازسرگیری توافق سال ۲۰۱۸ که به مناسبات بین چین و این کلیسا ثبات بخشید گفتگو کنند.

شرکت امنیت سایبری آمریکا رکوردد فیوچر Recorded Future در گزارشی اعلام کرد: این حملات کلسیای کاتولیک هنگ هنگ از جمله مقر دفتر مطالعاتی هنگ هنگ را هدف قرار داد که به عنوان نماینده بالفعل پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در چین شناخته می‌شود.

به موجب این گزارش، تماس‌ها و ارتباطات بین کلیسای کاتولیک هنگ کنگ و واتیکان هدف قرار گرفته و از همان ابزار‌ها و شیوه‌هایی استفاده شده است که هکر‌های مورد حمایت دولت چین پیشتر نیز از آن‌ها استفاده کرده بودند.

وزارت امور خارجه چین هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

پکن همواره دست داشتن در حملات سایبری دولتی را رد می‌کند و خود را قربانی چنین حملاتی می‌داند.
سخنگوی واتیکان و دفتر مطالعاتی هنگ کنگ نیز در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

گزارش‌ها درباره این حمله سایبری به دنبال نشست وزرای امور خارجه چین و واتیکان منتشر شد که اوایل امسال در آلمان برگزار شد و در نوع خود بسیار بی سابقه بود.

مناسبات چین و واتیکان رو به بهبود گذاشته است و پیش بینی می‌شود دو طرف توافق بر سر فعالیت کلیسای کاتولیک در چین را ازسرگیرند.

در همین حال یک منبع عالیرتبه واتیکان اعلام کرد: هیئتی چینی قرار است در چارچوب ادامه این مذاکرات راهی واتیکان شود و به علت شیوع ویروس کرونا هنوز زمان این سفر مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.