خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حال پاپ سابق وخیم است

یک روزنامه آلمانی گزارش داد پاپ سابق بندیکت شانزدهم در مریضی شدیدی به سر می‌برد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه آلمانی «Passauer Neue Presse» روز دوشنبه در خبری گزارش داد وضعیت عمومی «بندیکت شانزدهم» پاپ سابق به شدت وخیم است.

به نوشته این روزنامه، پاپ سابق که هم اکنون ۹۳ سال دارد، پس از آنکه از سفر آلمان به واتیکان بازگشت، به شدت مریض شده است. این روزنامه به نقل از «پیتر سیوالد» روزنامه نگار و نویسنده آلمانی نوشت: بندیکت شانزدهم بسیار لاغر و نحیف شده و صدای او به سختی قابل شنیده است. البته این روزنامه نگار آلمانی گفته حافظه پاپ سابق خوب و بسیار سریع است.

این روزنامه نگار آلمانی همچنین گفته در دیداری که روز شنبه با پاپ سابق که خود متولد آلمان است، داشته، او خوش بین به نظر می‌رسیده و بندیکت شانزدهم حتی گفته اگر بتواند قدرت بدنی اش را دوباره به دست آورد، نوشتن را بار دیگر شروع خواهد کرد. او همچنین گفت پاپ سابق از بیماری زونا رنج می‌برد.

بندیکت شانزدهم، پاپ سابق در ماه ژوئن به زادگاه خود، «ایالت بایرن» آلمان سفر کرد تا با برادر بیمار خود «جورج راتزینگر» که در ۹۶ سالگی به سر می‌برد و اندکی بعد از دنیا رفت، دیدار کند. جورج راتزینگر، برادر پاپ سابق دو هفته بعد از این دیدار از دنیا رفت.

این نخستین سفر پاپ سابق به خارج از ایتالیا پس از سال ۲۰۱۳ است که او از سمت پاپی استعفا داد. پاپ بندیکت شانزدهم با نام اصلی «جوزف راتزینگر» یکی از معدود پاپ‌های دوران مسیحیت است که تا کنون از مقام خود استعفا داده است. او اولین پاپی است که در ششصد سال گذشته از این سمت استعفا داده است. پاپ فرانسیس ۸۳ ساله در سال ۲۰۱۳ جایگزین او شد.

منبع: رسانه ها

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.