خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرا شاوردیان: طرح جامع مسکن پس از ۸ سال باید اصلاح شود

شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای حل چالش قیمت مسکن، باید در دو حوزه اقتصاد خرد و کلان ورود کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرا شاوردیان، با اشاره به مشکلات بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور هستیم که این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه مستاجران ایجاد کرده است.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای حل چالش قیمت مسکن، دولت باید در دو حوزه اقتصاد خرد و کلان ورود کند، افزود: در بخش اقتصاد خرد، رفع کسری و رونق عرضه مسکن در اولویت قرار دارد که برنامه ریزی و عملیات آن بر عهده وزارت مسکن و راه و شهرسازی است و کمیسیون عمران مجلس بر آن نظارت دارد.

وی ادامه داد: در این حوزه در مرحله یافتن پاسخ این سوال هستیم که در کجای کشور و چند واحد کمبود مسکن داریم. متاسفانه حدود ۸ سال  است در طرح جامع مسکن بازنگری نشده و این مسئله برنامه ریزی را با مشکل مواجه کرده است؛ از این رو کمیسیون عمران این موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد.

شاوردیان افزود: در بخش اقتصاد کلان باید قدرت مالی فاقدین مسکن ترمیم شود. برنامه ریزی و عملیات در این حوزه به عهده کل دولت است که مجلس این موضوع را تا تحقق کامل آن پیگیری می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی از مولفه های اصلی کاهش مشکلات بازار مسکن بحث حمایت از تولید کنندگان و انبوه سازان مسکن است تا مشکل کمبود ساخت و ساز کاهش یابد از این رو اعضای این کمیسیون طرحی را برای تقویت تولید انبوه مسکن طراحی و تدوین کردند که می تواند در کاهش مشکلات اثر گذار باشد.

منبع: خانه ملت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.