خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان نمایندگان ادیان به کمک وهمبستگی با قربانیان در بیروت

بعد از انفجار های مرگبار در بندری در بیروت پایتخت لبنان، نمایندگان ادیان مختلف در این کشور برای همبستگی با قربانیان فراخوان عبادت و کمک های فوری دادند و روز شنبه در لبنان به عنوان روز عبادت اعلام شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در انفجار بیروت دست کم ۱۴۹ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند و حدود ۳۰۰ هزار تن دیگر  خانه های شان را از دست دادند. کاردینال جان کلود هولریش، رئیس کمیسیون اسقف اتحادیه اروپا به لبنانی ها ابراز همدردی کرد. این اسقف اعظم در شب پنجشنبه در لوکزامبورگ گفت که کلیسای کاتولیک در اتحادیه اروپا در کنار مردم لبنان و نیز مهاجرینی قرار دارند که «با احساس برادری توسط این کشور کوچک و اما سخاوتمند پذیرفته شده اند.»

هولریش افزود که لبنان «نقش کلیدی را برای آزادی در تمام خاور میانه» بازی می کند و اسقف های اتحادیه اروپا از واکنش سریع و ارایه کمکها توسط دولت های اروپایی استقبال کرد.

گئورگ بتسینگ، رئیس کنفرانس اسقف های آلمان گفت که این فاجعه در لبنان او را به شدت هراس زده کرده و او را تکان داده است. او در پیام تسلیت اش نوشت که امیدوار است که اسقف اعظم کلیسای مارونی لبنان وتاسیسات اش زیاد خساره مند نشده باشد.

کنفرانس های خاخام های اروپا نیز به لبنانی ها ابراز همبستگی نشان دادند. پینچاس گولدشمیت رئیس این کنفرانس توضیح داد: «همه زندگی مقدس است و دیدن این تکان دهنده است که این تراژیدی چه تأثیرات ویرانگری بر ملت لبنان داشته است.»

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان با ابراز اندوه و پریشانی نسبت به ابعاد فاجعه و قربانیان لبنان واکنش نشان داد. ایمن مازیک رئیس این شورا در پیام تسلیت عنوانی مصطفی ادیب عبدالواحد سفیر لبنان در آلمان نوشت: «مسلمانان در آلمان در این زمان دشوار به صورت محکم در کنار شما مردم لبنان ایستاده اند.» او جمع آوری کمک برای مردم لبنان را اعلام کرد.

اسقف های کلیسای مارونی لبنان، روز شنبه (۸ اگست) را روزی برای روزه، عبادت و ندامت اعلام کرده تأکید کرد که باید به قربانیان و خانواده های شان کمک کرد، زخمی ها باید مداوا شوند و از کارمندان طبی و امنیتی حمایت کرد.

لویس روفائیل اول ساکو، پاتریاک بابِل کلدانیان و رئیس کلیسای کاتولیک کلدانی توضیح داد که کلیسا در لبنان به همبستگی نیاز دارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.