خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دارالفتوای مصر: تجسس در تلفن همراه همسر حرام است

دارالفتوای مصر در پاسخ به سؤالی درباره تجسس در گوشی همراه همسرو استفاده از آیات قران به عنوان زنگ تلفن حکمی صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حکم دارالفتوای مصر درباره تجسس در تلفن همراه همسر و استفاده از آیات قرآن به عنوان زنگ تلفن دارالفتوای مصر در پاسخ به سؤالی درباره تجسس در گوشی همراه همسر، حکمی صادر کرد.

به گزارش بوابه الاخبار، دارالفتوای مصر در پاسخ به استفتای یکی از شهروندان این کشور اعلام کرد که همسران حق ندارند در تلفن همراه یکدیگر تجسس کنند.

در این استفتا پرسیده شده است: «همسرم از من رمز عبور موبایلم را خواست و من مخالفت کردم؛ آیا او چنین حقی دارد و آیا من اشتباه کردم که رمز موبایل را به او ندادم؟».

در پاسخ دارالفتوای مصر آمده است: «تجسس و جستجو در موبایل همسر، شرعاً حرام است. مرد و زن حق ندارند که در محتویات تلفن یکدیگر تجسس کنند؛ آنها حق دارند حریم خصوصی مربوط به رمز عبور خود را حفظ کنند اما تجسس در تلفن همراه یکدیگر جایز نیست».

دارالفتوای مصر این فتوا را بر اساس آیه شریفه  «و لا تجسسوا و لا یغتب بعضکم بعضا» صادر کرده و بر این اساس هیچ یک از زوجین حق جاسوسی علیه یکدیگر را ندارند.

دارالفتوای مصر چندی پیش نیز استفاده از قرآن و اذان به عنوان زنگ تلفن همراه حرام اعلام کرد.

در این فتوا آمده است که قرآن کریم، کلام خداوند متعال است که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرد، همانگونه که قرار دادن سایر کتاب‎ها بر روی قرآن جایز نیست.

منبع: موسسه گفت‌وگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.