خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشوب خیابانی در مالمو در پی آتش زدن قرآن + فیلم

شهر مالمو در جنوب سوئد شامگاه جمعه صحنه درگیری میان معترضان به سوزاندن یک جلد قرآن و نیروهای پلیس بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز جمعه ۲۸ اوت تظاهرات ضد اسلامی به وسیله گروه‌های راستگرا در شهر مالمو برگزار شد؛ یک قرآن در محله روزن گار آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگد کوب شد.

تنش‌ها در این شهر در حالی بالا گرفته است که مقام‌های دولت با حضور رهبر راست‌های افراطی دانمارک و برگزاری تظاهرات ضد مسلمانان در مالمو در روز جمعه مخالفت کردند.

ریکارد لوندکویست، سخنگوی پلیس مالمو شمار تظاهرکنندگان را حدود ۳۰۰ نفر تخمین زده و اعلام کرده است. مالمو از نواحی مهاجر نشین سوئد است.

قرار بود روز جمعه راسموس پالودان، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «خط سخت» دانمارک برای شرکت در یک راهپیمایی ضد مسلمانان به مالمو سفر کند.

در پی بروز نگرانی‌های امنیتی، دولت سوئد ورود آقای پالودان به این کشور را برای دو سال ممنوع اعلام کرد. رهبر دست‌ راستی‌های دانمارک، پیش از این با آتش زدن یک جلد قرآن در یکی از محلات مرکزی کپنهاگ، پایتخت دانمارک، موجی از تنش‌های نژادی-فرهنگی را در این کشور سبب شده بود.

منبع: یورونیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.