خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: لبنان عزیز را به حال خود رها نکنید

رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که لبنان با خطر سهمگینی رو به روست و نمی‌توان این کشور را در انزوایش رها کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس بعد از گذشت شش ماه از آغاز قرنطینه در ایتالیا اولین دیدار هفتگی خود را با مردم در حیاط واتیکان معروف به حیاط سن داماسو برگزار کرد.

این دیدارها پیش از این هرچهارشنبه با حضور هزاران نفر در میدان سنت پیتر برگزار می شد، در این مراسم پانصد نفر شرکت کردند که پیش از ورود دمای بدن شرکت کنندگان چک شد.

پاپ فرانسیس با ابراز خوشحالی بسیار از دیدار چهره به چهره و نه صفحه به صفحه با مردم، این نوع دیدار را زیبا نامید.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف مجدد برای فاجعه انفجار در بیروت، از مسیحیان خواست تا روز جمعه، چهارم سپتامبر را برای لبنان روزه بگیرند و دعا کنند و از پیروان ادیان دیگر هم دعوت کرد تا به این دعای جمعی بپیوندند.

پاپ فرانسیس از سیاستمداران و رهبران مذهبی جهان خواست تا لبنان عزیز را به حال خود رها نکنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه افزود: «یک ماه از این فاجعه (انفجار بندر بیروت) می‌گذرد، اما افکار من همچنان متوجه لبنان عزیز و مردم تحت فشار در آن است. به علت فاجعه‌های مکرر و اخیر که ساکنان لبنان به آن واقف هستند، خطری بزرگ موجودیت این کشور را تهدید می‌کند.»

براساس این گزارش، تقریبا یک ماه پیش انفجاری مهیب در بندر بیروت با آتش‌گرفتن انباری از نیترات آمونیوم رخ داد که براساس آخرین اخبار، در پی آن ۱۹۰ نفر کشته، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و ۷۰ نفر ناپدید شدند.

ابعاد این انفجار تا حدی بود که سازمان ملل متحد درمورد پیامد‌های زیست محیطی آن ابراز نگرانی کرد.

به تازگی نیز یکی از نهاد‌های مرتبط با سازمان ملل پیش‌بینی کرد به دنبال انفجار مهیب ماه گذشته بندر بیروت، نیمی از مردم لبنان تا پایان سال جاری میلادی در معرض بحران غذایی قرار می‌گیرند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.