خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حادثه قرآن سوزی در سوئد بسیار دردناک است

اسقف اعظم اسکندریه مصر تأکید کرد: حادثه قرآن سوزی در سوئد را بسیار دردناک است و احساسات همه انسان‌های متدین را جریحه‌دار کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، منیر حنا، اسقف اعظم اسکندریه مصر بر لزوم احترام به اعتقادات دیگران تأکید و حادثه قرآن سوزی در سوئد را منافی ارزش‌های دوستی و محبت در دین مسیحیت عنوان کرد.

اسقف حنا در بیانیه‌ای تأکید کرد: حادثه قرآن سوزی بسیار دردناک است و احساسات همه انسان‌های متدینی که به کتاب‌های ادیان مختلف احترام می‌گذارند را جریحه‌دار کرده است؛ از این رو به هیچ وجه نمی‌توان این اقدام را آزادی شخصی برشمرد.

اسقف اعظم اسکندریه مصر افزود: آزادی‌هایی که موجب آزار و اذیت دیگران و برانگیختن احساسات آنها شود، اقدامی بسیار آزاردهنده و دردناک است و همه ما مسیحیان از این بابت متأسفیم.

منیر حنا با ابراز تأسف از این واقعه که خشم و غضب مسلمانان را برانگیخته است، تأکید کرد: مسلمانان و مسیحیان پیروان ادیان توحیدی هستند که با افراط‌گرایی دینی مبارزه می‌کنند.

یادآور می‌شود که افراط‌گرایی دینی طی سال‌های اخیر پس از سلطه احزاب راستگرای افراطی در کشورهای اروپایی، علیه مهاجران مسلمان در این کشورها به شدت افزایش یافته است.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.