خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر مسیحیان مارونی لبنان خواستار تشکیل دولت اضطراری شد

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان از مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف خواست تا دولت اضطراری تشکیل دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بشاره بطرس راعی، اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان از نخست وزیر مکلف خواست تا یک دولت اضطراری، کوچک، شایسته و قوی تشکیل دهد که بیانگر جدیت، صلاحیت و امید برای لبنانی ها باشد.

وی افزود: زمان سرنوشت سازی که اکنون لبنان در آن به سر می برد مستلزم تشکیل سریع یک حکومت است نه اینکه عده ای برای تصاحب پست ها رقابت کنند و عده ای به دنبال منافع خود باشند و یا گروهی به دنبال سلطه بر قدرت باشند و عده ای هم سنگ اندازی کنند و مانعی در برابر هر تصمیمی باشند. لبنان کنونی نیاز به دولت جدیدی دارد که با صندوق بین المللی پول رایزنی کند و کارگاه اصلاحات واقعی را راه اندازی کند و لبنان را از درگیری های داخلی دور کند و پول های مردم را هم که به امانت گرفته شده است به آنها برگرداند و ارز ملی را نجات دهد.

بطرس راعی ادامه داد: لبنان به دولتی نیاز دارد که کمک های بین المللی را جذب کند و دوباره پایتخت و بندر را بسازد و از مهاجرت خانواده ها و نسل جوان جلوگیری کند؛ دولتی که قبل از زمستان و فصل سرد خانه های مردم را ترمیم کند و دانشگاه ها و مدارس را باز کند و کمک های لازم را مهیا کند. اگر دولت جدید چنین ویژگی های نداشته باشد در نطفه خفه می شود و می میرد.

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان با بیان اینکه بی طرفی تنها راه نجات لبنان است ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در برنامه های کاری خود آنچه را که دولت های قبل از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۸۰ به تصویب رساندند قرار دهد و آن عبارت است از اینکه سیاست خارجی لبنان بر پایه بی طرفی و عدم دخالت در امور دیگر کشورها است.

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان در پایان گفت: جامعه سیاسی لبنان بعد از انفجار بندر بیروت و بعد از سقوط اقتصاد و بحران مالی و بعد از ۱۱ ماه اعتراضات داخلی و بعد از وضعیت بحرانی که کرونا به وجود آورده است دیگر نمی تواند همان روش سابق خود را در پیش بگیرد.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.