خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام دات کام به بررسی «جایگاه عقل در اسلام و مسیحیت» می پردازد

چهارشنبه 19 شهریورماه؛

برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به جایگاه عقل در اسلام و مسیحیت می پردازد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برنامه «اسلام دات کام» که در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می پردازد، این بار به موضوع عقل و جایگاه آن در اسلام و مسیحیت اختصاص دارد.

یکی از مهم ترین چالش های همه ادیان، چگونگی مواجهه آموزه های آن ها با دستاوردهای عقلی و علمی است. مقوله «ایمان» در دین مسیحیت اهمیت فراوانی دارد و حتی گروهی از الهیدانان، آن را مقدم بر تعقل دانسته اند اما به تدریج و با رشد عقل گرایی نزد نسل های بعدی بزرگان کلیسا، تلاش های فراوانی برای سازگار کردن آموزه های مسیحی با مبانی عقلی صورت گرفت.

در کنار مسیحیت، اسلام نیز به عنوان یکی از ادیان بسیار فراگیر جهان، جایگاه ویژه ای برای «تعقل» قائل است. متون اسلامی مملو از گزاره هایی است که انسان  را دعوت به تفکر و تعقل کرده است.

کلمه عقل در قرآن ۴۹ بار تکرار شده است. در بیانات پیشوایان دینی اسلام نیز، عقل به عنوان بهترین دوست آدمی و راهنمای تشخیص درست از نادرست، به رسمیت شناخته شده است.

در این برنامه همچنین بیان می شود که  امام علی(ع) به عنوان یکی از مهم ترین پیشوایان اسلام و آموزگاران تعالیم اسلامی، فلسفه بعثت پیامبران را بیدار کردن خردهای به گور خفته مردم معرفی می کند.

«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح ا… محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت۵:۳۰،به وقت تهران از شبکه هیسپان‎تی‎وی به مدت ۲۵ دقیقه پخش می شود و تکرار آن همان روز ساعات۱۰:۳۰ ،۱۴:۰۰و ۱۹:۳۰ و روز  پنجشنبه ساعات ۳:۳۰ و۱۷:۳۰ بازپخش خواهد شد.

منبع: برنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.