خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده کلیمیان: توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) محکوم است

همایون سامه‌یح گفت: توهین نشریه فرانسوی به قرآن کریم اقدامی غیرقابل توجیه است و پیروان ادیان الهی امثال چنین رفتارهایی را محکوم می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان ایرانی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به قرآن کریم گفت: توهین نشریه فرانسوی به قرآن کریم از جانب پیروان همه ادیان و حتی ادیانی مثل بودا و غیره محکوم و غیرقابل توجیه است.

وی افزود: ما شاهد ادعای فرانسوی‌ها در حوزه آزادی بیان هستیم و می‌بینیم که آنها توهین‌شان به دیگران را آزادی بیان قلم می‌کنند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آزادی بیان تا زمانی است که گفتار کسی موجب رنجش خاطر دیگری نشود والا این معنایش آزادی بیان نیست و توهین به دیگران است.

سامه‌یح خاطرنشان کرد: اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) موجب رنجش خاطر مسلمانان جهان شده و ما ایرانیان کلیمی این اقدام را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه می‌دانیم.

وی افزود: پس از این هم شاهد رفتارهای مشابه از سوی غربی‌ها بوده‌ایم و همواره ما ایرانیان کلیمی چه در موارد قبلی و چه موارد اخیر موضع‌مان را در مورد این رفتار توهین‌آمیز اعلام کرده‌ایم و این گونه رفتارهای اهانت آمیز محکوم و غیرقابل پذیرش است.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس در پایان گفت:‌ غرب سعی دارد با این گونه رفتارها افکار و اذهان عمومی خود را به مسائل دیگر منحرف کند تا به شکست‌های سیاسی، اقتصادی و غیره خود را از کانون توجهات خارج کند و روی آن سرپوش بگذارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.