خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست محرومیت چین از میزبانی بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، چندین گروه حقوق بشری به دلیل بدرفتاری و سرکوب مسلمانان اویغور توسط حکومت چین، خواستار محرومیت این کشور از میزبانی بازی‌های زمستانی آتی شدند.

بیش از ۱۶۰ گروه حقوق بشری از سراسر دنیا با انتشار نامه‌ای، از کمیته بین‌المللی المپیک زمستانی (IOC) خواسته‌اند به خاطر آزار و اذیت مسلمانان اویغور توسط حزب کمونیست چین، میزبانی این بازی‌ها از پکن گرفته شود.

کنگره جهانی اویغور، کنگره جوانان تبت، شورای حقوق بشر اویغور و سایر گرو‌ه‌های حقوق بشری هنگ‌کنگ و مغولستان این نامه را امضا کرده‌اند.

امضاکنندگان این نامه تاکید کرده‌اند: علی‌رغم هشدارهای متعدد نسبت به افزایش نقض حقوق بشر بعد از برگزاری المپیک سال ۲۰۰۸ در چین و بی‌توجهی این کشور به این هشدارها، اعطای مجدد میزبانی این بازی‌ها در سال ۲۰۲۲ به پکن می‌تواند به سرکوب بیشتر مسلمانان در چین منجر شود.

لذا با توجه به وخیم‌ترشدن بحران حقوق بشر در چین، برگزاری المپیک ۲۰۲۲ در پکن به روح المپیک که همان «صلح و برادری» است ضربه می‌زند.

این درخواست درحالی مطرح شده که کشورهای زیادی در جهان نیز از چین خواسته‌اند دست از تعقیب و آزار اقلیت ترک‌تبار اویغور در استان غربی سین‌کیانگ بردارد.

با اینکه چین بارها بدرفتاری با مسلمانان اویغور را تکذیب کرده، اما اسناد و مدارک نشان می‌دهند که این کشور یک میلیون مسلمان اویغور را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی به اردوگاه‌های کار اجباری منتقل کرده و از آنها بیگاری می‌کشد.

سایر مسلمانان در مناطق تبت و سین‌کیانگ نیز دهه‌هاست به بهانۀ «مبارزه با افراط‌گرایی» تحت شدیدترین محرومیت‌ها قرار دارند.

منبع: سنی دیلی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.