خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین و کرونا| آینده نامعلوم تقاطع دین و سلامت در دنیای کرونا

با گسترش همه گیری ویروس کووید ۱۹ اهمیت عبادت جمعی برای بسیاری از مومنان مشخص شده است؛ در این نوشتار قصد داریم به بررسی ابعاد تعطیلی عبادتگاه ها بر روی مومنان ایالات متحده بپردازیم و راهکارهای مومنان را بررسی کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، با گسترش شیوع ویروس COVID-19 در ایالات متحده، بیشتر مراکز عبادت در سراسر کشور مجبور شدند موقتا درهای خود را به روی مومنان ببندند زیرا در آغوش کشیدن، آواز خواندن، شعار دادن، دست دیگران را گرفتن یا عبور از صفحه جمع آوری می تواند عبادتگاه ها را به مناطق پرخطر ویروس کرونا تبدیل کند.

تقاطع دین و سلامت در بحران کرونا اقشار مختلف مردم را دچار تناقض کرده؛ البته شواهد نشان می دهد مردم در زمان بلایا به ایمان و عبادت روی می آورند. برای مثال حضور در کلیسا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر افزایش یافت، هرچند فقط برای مدت زمان بسیار کوتاهی و همه گیری کووید ۱۹ باعث افزایش اضطراب جمعی شده است. این سوال همچنان باقی است که آیا بسته شدن مراکز عبادت به منظور جلوگیری از بیماری باعث تسریع در روند پرستش شخصی می شود؟ این روندی است که برخی را نگران بقای ایمان در زندگی عمومی و اثرات مثبت سلامتی آن می کند.

در همان زمان، برخی از کارشناسان مطرح کردند قابلیت عبادت آنلاین، در میانه یک بیماری همه گیر جهانی که منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ایالات متحده شده است، می تواند به کلیساها و سایر عبادتگاه ها کمک کند تا مشارکت کلی را در این پرستشگاه ها افزایش دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا عبادت مجازی مانند خواندن کتاب مقدس یا دعا از طریق تلفن همراه یا صفحه رایانه در خانه، همان مزایای سلامتی را که در ارتباط با شنیدن یک سرود مورد علاقه همراه با پیانو، ورق زدن و قرآن خواندن و عبادت در کنار سایر نمازگزاران را دارد یا خیر.

رابرت پی. جونز، مدیرعامل و بنیانگذار PRRI، یک سازمان غیرانتفاعی که بر نقش دین در زندگی عمومی متمرکز است در این رابطه می گوید: ابتلا به کووید ۱۹ برای بسیاری از کلیساها و سایر نهادهای مذهبی یک چالش بوده است با این حال بسیاری از نهادهای مذهبی مانند قبل در تلاش هستند.

جونز در توضیح مطالعات انجام شده، افزود: سهم آمریکایی ها که ادعا می کنند هیچ وابستگی مذهبی ندارند از عدد تک رقمی در دهه ۱۹۹۰ به یک چهارم آمریکایی های امروزی رسیده است.

رابرت پی. جونز خاطرنشان کرد: این کاهش در میان جوانان حتی بیشتر آشکار است، چرا که از هر ۱۰ آمریکایی زیر ۳۰ سال چهار نفر ادعا می کنند هیچ گونه وابستگی مذهبی ندارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.