خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش نهاد صهیونیست از تخریب آرامگاه‌ها و اماکن اسلامی در فلسطین اشغالی

یک نهاد فعال در زمینه ثبت جرایم رژیم صهیونیستی در گزارشی پرده از تخریب اماکن و آرامگاه‌های مقدس اسلامی در فلسطین اشغالی برداشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک نهاد فعال که در زمینه ثبت جرایم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی فعالیت دارد، در گزارشی از اقدامات مقامات این رژیم در تخریب اماکن و مراکز عبادی-اسلامی و تغییر چهره آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

نهاد موسوم به «محسوم واچ» امروز جمعه در گزارشی طولانی به این جرایم پرداخت و نوشت که مقامات رژیم صهیونیستی با سیطره بر این آرامگاه‌ها و اماکن مذهبی مقدس، زمینه را برای تخریب و تغییر آن به اماکن یهودی فراهم می‌کند.

در این گزارش آمده است که امکان زیادی در کرانه باختری بر بلندی‌های این منطقه وجود دارد که در بین فلسطینیان به عنوان مکان‌های مذهبی مقدس شناخته شده و آن‌ها در مراسمات مذهبی و شادی و سرور خود به این مکان‌ها رفته و از آن‌ها زیارت می‌کند.

نهاد اسرائیلی که مدعی است در زمینه مسائل «حقوق بشری» فعالیت می‌کند در این گزارش تأکید کرده است که همه این مکان‌ها بلااستثناء در نزد مسلمان‌ها مقدس هستند.

به نوشته این موسسه، اسامی برخی از از این اماکن مانند قبر حضرت یوسف (ع)، قبر راحیل و صموئل پیامبر در تورات آمده‌اند، ولی رژیم اسرائیل از سال ۱۹۶۷ بین این اماکن و اماکنی که نام توراتی دارند، تمایز آشکاری قائل شده است.

بر اساس این گزارش، این اماکن توسط یک افسر در هیأت ادیان ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان مکان یهودی به رسمیت شناخته شده است، صهیونیست‌ها با سیطره بر آرامگاه‌های مذکور، مرمت این اماکن و حراست از آن‌ها، آن‌ها را به اماکن مقدس برای یهود تبدیل کرده‌اند که سالانه افراد زیادی برای زیارت به آنجا می‌روند.

در مقابل، آرامگاه‌های مقدس در نزد مسلمانان نه تنها از سوی رژیم صهیونیستی به رسمیت نشناخته شده است بلکه در برابر یورش اشغالگران و صهیونست‌های افراطی رها شده است و شرایط عمده این اماکن و بقعه‌ها داخل در اراضی سال ۴۸ این گونه بوده و در معرض یهودی‌سازی و تغییر اسامی اصلی-اسلامی آن‌ها به اسامی عبری و تغییر گنبد سفید آن‌ها به گنبد‌های سبز قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: «گذشته از این، آرامگاه‌های مذکور به دلیل قرار گرفتن در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین به روی فلسطینیان بسته بود و به دلیل نبود عملیات مرمت و نگهداری از آن‌ها در معرض تخریب قرار دارند».

نهاد موسوم به محسوم واچ در بخشی از گزارش خود می‌نویسد، رژیم صهیونیستی به همان مقدار که دست به تخریب اماکن و آرامگاه‌های اسلامی می‌زند، همزمان نیز در راستای مرمت و بازسازی اماکن یهودی تلاش می‌کند و به گفته تهیه کنندگان این گزارش، تخریب اماکن اسلامی یکی از راهبرد‌های صهیونیست‌ها برای حذف این اماکن در فلسطین اشغالی است.

این نهاد اسامی ده‌ها بقعه و آرامگاه اسلامی را به گزارش خود ضمیمه کرده است که به دست رژیم صهیونیستی تخریب شده است یا بعد از تصاحب آن، به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واگذار شده است.

برای مثال، آرامگاه منتسب به سلمان فارسی (غیر از آرامگاه اصلی در مدائن عراق) بعد از تصاحب آن توسط ارتش رژیم صهیونیستی داخل در محدوده شهرک صهیونیست‌نشین «یتسهار» محصور شده است و بازدید میدانی تیم نهاد مذکور در سال ۲۰۱۶ به این آرامگاه نشان می‌دهد که این مکان زیارتی مقدس تبدیل به مکانی برای بازی و خوشگذرانی جوانان شهرک‌نشین صهیونیست تبدیل شده است.

منبع: دانشجو

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.