خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«منبع‌شناسی قرمطیان» با تأکید بر قرامطه بحرین منتشر شد

کتاب منبع‌شناسی قرمطیان با تأکید بر قرامطه بحرین (حکومت ابوسعید گناوه‌ای و فرزندانش) به قلم رضا دشتی منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، منبع‌شناسی علمی ابزاری است که به بررسی کتاب‌ها و توصیف آنها در زمینه‌ها و موضوعات خاص می‌پردازد. این علم درباره منابعی به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد که پیرامون یک موضوع خاص به نگارش درآمده‌اند.

در موضوعات تخصصی مانند شناخت ادیان و مذاهب باید با تجزیه و تحلیل منابع و مآخذ، آن موضوع به صورت علمی و دقیق ارزیابی شود. در شناخت فرق مذهبی باطنی که سرّی بوده و مورد تعقیب حاکمان وقت قرار داشته اند و معمولاً نوشته‌های خود را با اسامی مستعار و یا فاقد اسم منتشر می‌کرده‌اند و سعی در پنهان‌کاری داشته‌اند، کار به مراتب مشکل‌تر خواهد بود.

فرقه قِرمِطَیان یکی از بحث برانگیزترین و پیچیده‌ترین فرقه‌های انقلابی در تاریخ اسلام و تشیع بوده است که دسترسی به منابع و مآخذ آنها دشواری‌های فراوانی داشته است. این کتاب به‌دنبال برطرف کردن این دشواری است.

کتاب منبع‌شناسی قرمطیان با تأکید بر قرامطه بحرین (حکومت ابوسعید گناوه‌ای و فرزندانش) توانسته اطلاع شفاف تری را از فرقه قرمطیان در دسترس خوانندگان قرار دهد.

علاقه مندان برای دریافت و سفارش کتاب به نشانی rihu.ac.ir/fa/book مراجعه کنند.

منبع: مهر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.