خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه ادیان و مذاهب

رحمان بوالحسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب از پذیرش دانشجو بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رحمان بوالحسنی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی درباره رشته‌های بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یک مرکز دانشگاهی ویژه تحصیلات تکمیلی است اما با توجه به اهمیت تحصیل در مقطع کارشناسی و تأثیر مستقیم آن در توانمندی دانشجو در تحصیلات تکمیلی و نیز فراهم نمودن زمینه تحصیل علاقه‌مندان به رشته‌های دایر در دانشگاه ادیان و مذاهب از مقاطع پایین‌تر و آشنایی بیشتر دانشجویان با مباحث بنیادی دینی و حقوقی از سال‌های گذشته در دو رشته «شیعه‌شناسی» (کد رشته‌محل ۱۵۶۳۲) و «فقه و حقوق اسلامی» (کد رشته‌محل ۱۵۶۳۳) نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. زمان ثبت نام و انتخاب رشته تا تاریخ ۰۷/۰۷/۱۳۹۹ است و ثبت‌نام تنها از طریق تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد. داوطلبان باید دفترچه راهنما (متون و جداول) را بادقت مطالعه نمایند و حتی توصیه می‌شود در ابتدا پیش‌نویس تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در مرحله صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ که مندرج در پایان دفترچه راهنما است، با دقت تکمیل نمایند و سپس بر اساس آن اطلاعات، اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

بوالحسنی ضمن تأکید بر این که با توجه به عدم امکان فرصت تمدید، ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی موکول نفرمایند، گفت: دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و یا مدرک پیش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دیپلم نظام قدیم و یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) دانشگاهی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای تمام داوطلبان ضروری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی درباره مزایای این شیوه آموزشی گفت: در این شیوه علاوه بر آن که نیازی به آزمون ورودی نیست و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود، تحصیل در این دو رشته به صورت مجازی خواهد بود. هم‌چنین عزیزانی که هم‌اکنون مشغول به تحصیل در مقاطع دیگر در دیگر دانشگاه‌ها هستند، می‌توانند به صورت هم‌زمان در یکی از این دو رشته نیز به تحصیل بپردازند که این مزیتی بسیار قابل توجه است.

مزیت دیگر این‌که علاقه‌مندان می‌توانند برای سال تحصیلی جدید، از تخفیف ۴۰ درصدی شهریه بهره‌مند گردند. دیگر امکان فراهم شده، امکان تطبیق دروس داوطلبان طلبه با دروس حوزوی ایشان است که موجب کاهش هزینه تحصیل میشود.

دیگر مزیت تحصیل در این دو رشته این است که داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند از دو طریق آزمون سراسری و آزمون اختصاصی دانشگاه ادیان و مذاهب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

وی در خصوص مدت زمان تحصیل و میزان شهریه این دوره‌ها گفت: مدت تحصیل در این دوره‌ها، هفت ترم است و با در نظر گرفتن تخفیف چهل درصدی شهریه، میزان شهریه هر ترم حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

داوطلبان برای استفاده از فرصت تخفیف چهل درصدی می‌توانند پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، تصویری از صفحه ثبت‌نامی تهیه و از طریق یکی از پیام‌رسان‌های ایتا، واتساپ و یا تلگرام به شماره همراه ۰۹۱۳۶۸۰۳۴۷۷ ارسال نمایند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش در این دوره‌ها، متن‌محور است و درسنامه‌های تهیه شده از تدریس اساتید از طریق سایت مرکز آموزش الکترونیکی و آزاد دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. علاوه بر متن، فیلم و صوت تدریس اساتید نیز در دروس اصلی از طریق سایت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. کلاس آنلاین نیز برای تلخیص مطالب دروس اصلی و رفع اشکالات دانشجویان در اواخر هر ترم در دروس اصلی رشته در نظر گرفته شده است.

بوالحسنی در پایان گفت: مدرک دانش‌آموختگان این رشته‌های تحصیلی را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه ادیان و مذاهب و آشنایی با نحوه ثبت نام، با شماره تلفن ۱۳-۳۲۸۰۲۶۱۰-۰۲۵ داخلی های ۳۰۰، ۳۰۳ و ۳۲۴ و شماره همراه ۰۹۱۳۶۸۰۳۴۷۷ تماس بگیرید و یا به پایگاه اینترنتی دانشگاه به آدرس urd.ac.ir مراجعه نمایند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.