خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر امور خارجه ایران سال نو عبری را تبریک گفت/ گفتگوی ظریف و دختر نانسی پلوسی در توییتر

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی سال نوی عبری را به همه یهودیان جهان تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در پیامی توئیتری با تبریک سال نو عبری به هموطنان کلیمی و یهودیان سراسر دنیا، ابراز امیدواری کرد: فرزندان آدم، ابراهیم و موسی خواهر و برادرانی‌اند که مستحق آنند که در یک صلح دموکراتیک واقعی – نه یک معامله تجاری – زندگی کنند.

یهودیان سراسر جهان از جمله ایران، نخستین روز از ماه عبری «تیشری» را، بنا بر آنچه در کتاب «تورات» ذکر گردیده و در زبان عبری «روش هشانا»  به معنی «سرآغاز سال» بیان شده است را جشن می گیرند و آئین های ویژه بر پا می دارند.

کلیمیان ایران قرن‌ها است با تأسی از آموزه‌های رحمانی موسی (ع)، در خوشی و ناخوشی درکنار سایر هموطنان خود ایستاده و به‌عنوان بخشی جدانشدنی از فرهنگ و تمدن شکوهمند ایران زمین، همواره درچارچوب رشد و اعتلایش کوشیده اند.

قرآن کریم در آیات متعدد به معرفی حضرت موسی (ع) و جایگاه ایشان به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم (صاحب کتاب و شریعت) می پردازد.

براساس گزارش پرس تودی، این تبریک ظریف با استقبال و واکنش مثبت بسیاری در میان رسانه های خارجی روبه رو شد.

قبل از این در صفحه ای با عنوان حسن روحانی در توییتر نیز پیام تبریکی به دو زبان انگلیسی و فارسی برای آغاز سال نو عبری منتشر شد.

سال نو عبری

ظریف همچنین در واکنش به پیام یکی از کاربران از آمریکا که گفته بود «اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می دادید سال نو شیرین تر بود» به صراحت جواب داد: «ایران هیچ‌گاه هولوکاست را انکار نکرد، مردی که تصور می‌شد هولوکاست را انکار کرده، اکنون رفته است. سال نو مبارک»

البته بعدا مشخص شد آن کاربر آمریکایی که ظریف به او پاسخ گفته است؛ دختر نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکاست.

خانم نانسی پلوسی سیاستمدار دموکرات، بین سال های ۲۰۰۷  تا  ۲۰۱۱ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود. او هم اکنون عضو مجلس نمایندگان آمریکا به نمایندگی از ایالت کالیفرنیاست.

یادآور می شود، روزهای ۴ و ۵ سپتامبر امسال مصادف با آغاز سال نو عبری (روش هشانا) است که با

برگزاری جشن هایی در میان جامعه های یهودیان در سراسر جهان همراه می شود.

وزیر امور خارجه ایران سال نو عبری را تبریک گفت

گفتگوی ظریف و دختر عضو ارشد کنگره آمریکا در توییتر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.