خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان بنیادگرا در آمریکا

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از چهره‌‏هاى شاخص مسیحیان بنیادگرا یا مسیحیان راست می ‏توان به کشیش هال لیندسى، جرى فال‏ول‏، پت رابرتسون، جان سی.هاگی (جدیدترین و پرشورترین مبلغ) اشاره کرد که همگى جزء رهبران مطرح کلیساى انجیلى بوده و با در اختیار داشتن رسانه‌ها و شبکه‌‏هاى متعدد تلویزیونى، نوعى «کلیساى تلویزیونى» را در آمریکا به راه انداخته‏‌اند؛ گفته می‌‏شود بیش از ۲۰ میلیون خانواده آمریکایى را تحت پوشش خود دارد. آنها در این عقیده راسخ متحدند، که اسرائیل  استثناء است و صهیونیسم برنامه خداوند برای خاورمیانه است.

مسیحیان بنیادگرا در آمریکا بیش از حد درگیر سیاست و حتی تا حدی طرفدار اعمالِ خشونت نشان داده شدند. در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ در برنامه‌ها و شبکه‌های خبری آمریکا از بحث‌هایی که درباره بنیادگرایان در صدر قرار داشته است، توجه اصلی آنها بر سیاست و حکومت است و تمرکز بر امور اجتماعی در مراحل بعد قرار دارد.

هدف اصلی آنان، در پیش یا پس از ظهور مسیح، حکومت بر جهان بشری است. به باور آنها تنها راه رسیدن به پروردگار، راهی است که خودشان برگزیدند و همه راه‌ها، اعتقاد‌ها و ادیان دیگر باطل‌اند، و تحمل آنها، به معنای تحمل خطا و تحمل دیدگاه‌های شیطانی است. از این رو تلاش می‌کنند تا از طریق فعالیت‌های سیاسی، عقاید اخلاقی و الاهیاتی خود را بر دیگران تحمیل کنند.

منبع: روشنگر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.