خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوم اکتبر جاری؛ پاپ به دیدن فرانسیس آسیزی می رود

پس از ماه ها گمانه زنی در مورد اقدام بعدی پاپ که به دلیل ویروس کرونا در خانه مانده بود، اعلام شد که پاپ به زودی برای امضای یک بخشنامه جدید، یعنی پیشرفته ترین روش آموزش پاپ­ها به دیدار آسیزی خواهد رفت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از Crux Now، پدر انزو فورتوناتو، مدیر باسیلیکا سنت فرانسیس در آسیزی، در بیانیه پنجم سپتامبر تأیید کرد که پاپ فرانسیس روز شنبه سوم اکتبر جاری برای امضای یک بخشنامه جدید یعنی Fratelli tutti به معنی همه برادران، از صومعه مقدس آسیزی دیدار خواهد کرد.

او ساعت ۳:۰۰ بعدازظهر، به تنهایی و بدون حضور افراد دیگر، یک مراسم خصوصی در مقبره سنت فرانسیس برگزار می کند و در پایان مراسم، بخشنامه را امضا خواهد کرد.

پدر مائورو گامبتی، متصدی و حافظ صومعه مقدس آسیزی گفت: برای آمدن پاپ دعا می کنیم و از آمدن او بسیار خوشحالی خواهیم شد، و منتظر دیدار خصوصی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هستیم؛ این اتفاق بر اهمیت و ضرورت برادری و اخوت تاکید دارد.

سخنگوی واتیکان، متئو برونی در بیانیه پنجم سپتامبر این خبر را تأیید کرد و گفت که این بخشنامه بر اساس برادری و دوستی اجتماعی» خواهد بود و پاپ فرانسیس بلافاصله پس از برگزاری مراسم، به واتیکان بازمی گردد.

عنوان این بخشنامه در بخشی از توصیه های سنت فرانسیس، تحت شماره شش، به صورت زیر بیان شده که: برادرها، بیایید به چوپان خوبی که برای نجات گوسفندان (افراد مطیع) خود شور صلیب را متحمل شده، نگاهی بیندازیم.

در ادامه این بخش اینطور بیان شده که: گوسفندان خداوند در مصیبت و آزار و اذیت، توهین و گرسنگی، ناتوانی و وسوسه و هر چیز دیگر، فقط از خدا پیروی می کنند و به خاطر تحمل این چیزها، از خداوند حیات ابدی پاداش می گیرند. بنابراین، شرم بر ما بندگان (خادمان) خدا باد اگر بخواهیم با بازگو کردن اقدامات افراد مقدس، شکوه و افتخار نصیب خود کنیم.

شایعات مربوط به این بخشنامه، زمانی پخش شد که ماه گذشته اسقف دومنیکو پومپیلی از شهر ریتی، در کنفرانس مطبوعاتی Charter of Intent (منشور قصد و نیت) در هشتصدمین سالگرد صحنه تولد عیسی مسیح(ع) در گریسیو، ندانسته افشا کرد که این سند در دست بررسی است.

با توجه به تأکید پاپ فرانسیس بر همنامی به عنوان یک مدل برادری و اخوت جای تعجب نیست که او آسیزی را برای امضای آن بخشنامه انتخاب کند و روز عید ضیافت سنت فرانسیس را برگزیند.

فرانسیس از همان روزهای اول پاپ شدنش، به ویژه هنگامی که صحبت از مباحث فقر، صلح و برادری می شود، سنت فرانسیس آسیزی را به عنوان الگوی عدالت اجتماعی خود قرار داده و او را می ستاید.

فرانسیس تنها چند روز پس از پاپ شدنش در سال ۲۰۱۳، برای پنج هزار روزنامه نگار سخنرانی کرد و گفت که قصد داشته نام خود را به نام مقدس بزرگ قرن ۱۳ نامگذاری کند اما کاردینال برزیلی کلودیو هومس، اسقف اعظم سائو پائولو، او را در آغوش گرفت و به او گفت: «فقرا را فراموش نکنید.

این کلمات مرا به فکر فرو بردند: فقیر، فقیر. سپس، بلافاصله با فکر کردن به فقیران، به یاد فرانسیس آسیزی افتادم. سپس به یاد همه جنگ ها و دعاها افتادم. در آن زمان او در مورد سنت فرانسیس گفت: او مرد صلح نیز هست.

اینگونه بود که این نام به من الهام شد، از نظر من، او مرد فقر و صلح است، مردی که خلقت را دوست دارد و از آن محافظت می کند.» پاپ فرانسیس با یادآوری سنت فرانسیس گفت: مرد فقیری که یک کلیسای فقیر می خواست. چقدر دوست دارم کلیسایی فقیر برای افراد فقیر داشته باشم.

از آن زمان به بعد، مبارزه با فقر و نابرابری، دستیابی به صلح از طریق تجدید پیوندهای برادری و مراقبت از محیط زیست، همگی به مولفه های اصلی پاپ فرانسیس تبدیل شدند. در پایان «فصل آفرینش» که توسط بخش توسعه انسانی یکپارچه واتیکان انجام شده و بخشی از جشن پنجمین سالگرد بخشنامه زیست محیطی Laudato Si 2015 پاپ می باشد، بخشنامه جدید در باب برادری انسان­ ها احتمالا مشمول نکات برجسته زیست محیطی و همچنین بومی و سایر موارد مربوط به عدالت اجتماعی خواهد بود.

فورتوناتو در گفتگو با Crux گفت: این دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان معنای زیادی دارد زیرا پاپ سندی را امضا می کند که در قلب کاریزمای (سنت) فرانسیس و برادری است.

وی با بیان اینکه دستورات فرانسیس بر اهمیت دفاع از مردم و عزت و شأن آنها تأکید دارد، افزود: پاپ فرانسیس از این موضوع کاملا آگاه است و آن را هنگام تهیه سند مورد توجه قرار خواهد داد.

فورتوناتو خاطرنشان کرد: این حس برادری در جهان پسا کرونا، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، یعنی همسایه باشید، این به معنای با هم بودن، دوست داشتن و احترام به یکدیگر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.