خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اجلاس «امام موسی صدر و قدس در اسارت» برگزار شد / اهتمام همه پیروان ادیان و مذاهب به پیگیری جریان امام موسی صدر

به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر؛

میزگرد مجازی «امام موسی صدر و قدس در اسارت» به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین با مشارکت و همکاری جمعیت بین‌المللی امام منتظر(عج)، آستان قدس رضوی و جنبش النحج و شبکه تلویزیونی الصراط در مجمع امام مهدی(عج) برگزار شد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اجلاس امام موسی صدر و قدس در اسارت به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین با مشارکت و همکاری جمعیت بین‌المللی امام منتظر(عج)، آستان قدس رضوی و جنبش النحج و شبکه تلویزیونی الصراط به صورت مجازی در مجمع امام مهدی(عج) برگزار شد.

حاضران در این میزگرد از زندگی امام موسی صدر و همراهان وی ارائه دادند و درباره تاثیرگذاری جنبش مقاومت و تفکرات جهادی در رویارویی با دشمن صهیونیستی سخن به میان آوردند.

آیت الله محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا، حسن یعقوب نماینده سابق پارلمان لبنان و رئیس جنبش النحج، اسقف عطاء الله حنا رئیس خلیفه گری رم ارتدوکس در قدس شریف، علامه شیخ ادیب حیدر و سید حسن حسن از لبنان به بیان دیدگاههای خود پرداختند. غلام پور رئیس اداره زائران غیر ایرانی در آستان قدس رضوی، حاج حبیب الله بلوق رئیس جمعیت جهانی امام منتظر(عج)، حجت الاسلام سید‌هاشم فاطمی خطیب از آستان حضرت معصومه(س) در قم، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قم، محمدعلی قمصری از ایران، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی صیاحی مدیر امور مبلغین در جمعیت جهانی امام منتظر(عج)، سید الذسجاوی عضو جمعیت جهانی المنتظر در عراق از دیگر سخنرانان این میزگرد بودند. در پایان اجلاس پامام موسی صدر و قدس در اسارت، قطعنامه‌ای هم صادر شد که بخش‌هایی از آن به شرح ذیل است:

اهتمام اقوام و ادیان مختلف به پیگیری جریان امام موسی صدر

– موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین مورد اهتمام همه جامعه بشری از طوایف و نژادها و کشورهای مختلف است و این موضوع انسانی است که نشان از مظلومیت بی‌نظیر تاریخی است.

– گستره این توطئه خبیثانه که موجب شد که ناپدیدشدگان از صحنه جهاد پس از تهاجم رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۱۹۷۸ دور بمانند و این توطئه به رژیم صهیونیستی خدمت کرد زیرا امام صدر و مقاومت یکی از دشمنان سرسخت این رژیم بودند.

– نباید موضوع ناپدید شدن به برگزاری بزرگداشت منحصر شود زیرا باید راه جهاد که از کربلا شروع و به آزادی قدس منتهی خواهد شد، تداوم یابد و در اعماق وجدان ملت‌ها زنده شود.

– رژیم صهیونیستی، تروریست، فساد یک موجودیت واحد است که امت را با شیوه‌های مختلف مورد هدف قرار داده است و مسئولیت ناپدید شدن امام موسی صدر که با ابزارهای قذافی و مزدوران فاسد وی به وجود آمد، بخشی از این توطئه است که به وقوع پیوست.

– توطئه معامله قرن و عادی سازی روابط طرح صهیونیستی است که با اشغال فلسطین شروع و به جنایت ناپدید شدن امام و یارانش تداوم یافت.

– اجلاس از کشور لبنان می‌خواهد موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و یارانش را مورد اهتمام ویژه قرار دهد و تصمیمات و بیانیه‌های صادره از سال ۲۰۰۵ را اجرا کند و به قوه قضائیه لبنان و دادستانی دستور دهد تا موضوع ناپدید شدن به طور جدی و دور از سیاست بازی و سهل‌انگاری در دادگاه پیگیری کند تا حق ضایع نگردد و سرنوشت ناپدیدشدگان مشخص شود زیرا تاخیر در اجرای عدالت، عدالت نمی باشد و این تنها موضوع ملی است که همه پیروان ادیان و مذاهب و احزاب به آن اهتمام دارند.

منبع: ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.