خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مفتی مصر: ساخت کلیسا براساس قوانین کشور شرعاً جایز است

مفتی جمهوری مصر بر جواز ساخت کلیسا در این کشور بر اساس احکام شرعی تأکید کرد.   

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شوقی علام، مفتی جمهوری مصر اعلام کرد: ساخت کلیسا در مصر بر اساس قوانین این کشور هیچ مشکلی ندارد و جایز است؛ اینکه گروهی از فقها اجازه احداث کلیسا در سرزمین مسلمانان را نداده‌اند، علتش شرایط اجتماعی مربوط به آن زمان بوده و مربوط به همه زمان‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام دین همزیستی است و اصول اسلامی همگان را به صلح و آرامش فرا می‌خواند، تصریح کرد: دین اسلام هیچ کس را به گرویدن به این دین مجبور نکرده است بلکه به همه مردم اجازه داده است که به آداب و رسوم دینشان عمل کنند. حتی پیامبر اسلام(ص) به گروهی از مسیحیان اجازه دادند که در مسجدالنبی(ص) مراسم دینی خود را انجام دهند.

شوقی علام خاطرنشان کرد: پذیرش سایر ادیان و انجام مراسم دینی آنها از سوی دین اسلام اقتضا می‌کند که اگر عبادتگاه‌های آنها تخریب شده باشد، بازسازی شوند و اجازه ساخت عبادتگاه برای پیروان سایر ادیان داده شود. بر این اساس مسلمانان در طول تاریخ از قرون اولیه اسلام به این امر توجه داشتند.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.