خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیین بازگشایی کلاسهای دینی یزد برگزار شد

آیین بازگشایی کلاسهای دینی دانش آموزان زرتشتی ساکن یزد در سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیین بازگشایی کلاسهای دینی یزد به همت کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد، پنجشنبه سوم مهر ماه به صورت زنده و در سامانه آموزش مجازی دینی و نرم افزار Adobe Connect برگزار شد.

در ابتدای مراسم، خانم مه بانو آفرین به گاتهاخوانی پرداخت؛ سپس موبد مهربان آفرین، فرنشین کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد نخست از روانشادان موبد افلاتون یزدانی، نایب رئیس کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد، روانشاد پریوش خدادادی، دبیر کارگروه دینی و روانشاد مهیار فرزانه، قهرمان زرتشتی و دانش آموز کلاسهای دینی یزد که در چند ماه اخیر درگذشته اند، یاد کرد. در ادامه گزارشی از فعالیتهای کمیسیون را در فصل تابستان ارائه کرد و همچنین از نحوه برگزاری کلاسها در سال جدید تحصیلی سخن گفت.

بر این اساس کلاسها به صورت آنلاین و از طریق سامانه آموزش مجازی دینی صورت می گیرد. موبد آفرین از همکاری پردیس علم و فناوری برای در اختیار قرار دادن این سامانه آموزشی تشکر کرد، همچنین از تلاشهای کامبیز استادمهری در آموزش و هماهنگی سامانه قدردانی کرد.

انجام ثبت نام اینترنتی از دانش آموزان، برنامه ریزی کلاسهای آنلاین و اعلام برنامه به دانش آموزان، توزیع کتابهای دین آموز و اوستا بخشی از فعالیتهای کمیسیون دینی در یک ماه اخیر بوده است که مورد اشاره موبد آفرین قرار گرفت.

در ادامه اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی به سخنرانی پرداخت، وی تاکید کرد که با توجه به همه گیری ویروس کرونا، کلاسها در سال جدید تحصیلی به صورت مجازی برگزار می شود و از خانواده ها خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به آغاز فصل سرما و شروع پیک سوم بیماری کرونا، بیش از پیش از خود مراقبت کنند.

به گزارش برساد، پاسخگویی به پرسشهای مطرح شده توسط خانواده ها نیز بخش پایانی برنامه بود.

گفتنی است کلاسهای دینی یزد از هفته جاری آغاز شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.