خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت مردی در روسیه که می‌گفت مسیح است

مقامات روسیه می‌گویند طی یک عملیات ویژه سرگئی توروپ افسر سابق پلیس را دستگیر کردند که ادعا می‌کند تجسد مسیح است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات روسیه می‌گویند طی یک عملیات ویژه سرگئی توروپ افسر سابق پلیس را دستگیر کردند که ادعا می‌کند تجسد مسیح است و در سه دهه گذشته رهبری فرقه‌ای پرجمعیت را در منطقه سیبریا و نواحی آن به عهده داشته است.

پلیس روسیه می‌گوید با چندین هلی‌کوپتر و افسران مسلح نواحی تحت امر سرگئی تروپ (عیسای به زمین بازگشته) را محاصره کرده است و او را که در بین پیروانش به ناصری معروف است به همراه دو تن از دستیارانش دستگیر کرده است.

کمیته تحقیق روسیه سرگئی توروپ را به ایجاد سازمان مذهبی غیرقانونی متهم کرده است که تحت این عنوان از پیروان خود کلاهبرداری مالی می‌کرده است. وی همچنین متهم به سوء استفاده از عواطف مردم است.

در این عملیات سرویس امنیتی روسیه به همراه پلیس و چندین نهاد دیگر شرکت داشت.

سرگئی توروپ در سال ۱۹۸۹ از نیروی پلیس اخراج شد ادعا می‌کند فروپاشی شوروی از پیش‌گویی‌های وی بوده است.

سرگئی توروپ

وی چندین هزار پیرو وفادار دارد که در مناطق دوردست سیبری زندگی می‌کنند. وی از سراسر روسیه و بیرون از روسیه پیروان بسیاری را جذب کرده است که برای دیدار او به منطقه سیبری می‌آیند.

سرگئی توروپ در سال ۲۰۰۲ به گاردین گفته بود من خدا نیستم و این اشتباه است که مسیح را خدا بدانیم بلکه من کلمه زنده خدا هستم. خداوند هر آنچه را می‌خواهد بگوید از طریق من بیان می‌کند.

مشخص نیست بر سر حواریون عیسی ناصری دستگیر شده چه خواهد آمد و واضح نیست که چرا مقامات روسیه بعد از سی سال به فکر بازداشت وی افتاده‌اند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.