خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترامپ موجب تقویت دستور کار هند علیه مسلمانان شده است

رئیس دیده بان جهانی حقوق بشر امتناع غرب از محکوم کردن نقض حقوق بشر از سوی نخست وزیر هند را موجب تقویت دستور کار او علیه مسلمانان شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رئیس دیده بان جهانی حقوق بشر در گفتگو با نشریه نیوزویک گفت: امتناع غرب از محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند فقط باعث جسارت وی در سیاست های خود علیه مسلمانان شده است.

کنت وث، مدیر اجرایی دیده بان جهانی حقوق بشر در این باره گفت: تمایل کشورهای پیشرو در غرب برای استفاده از هند به عنوان وزنه تعادل در برابر قدرت و نفوذ چین و همچنین رویکرد غیراصولی «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا در مورد حقوق بشر فقط باعث جسارت تصمیم های نخست وزیر هند در مورد تضعیف حقوق شهروندان مسلمان شده است.

مودی متهم به سلب تابعیت میلیون ها مسلمان در هند و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق بشر در کشمیر شده است.

سال گذشته مودی وضعیت منع رفت و آمد برای مدت یک سال را در کشمیر اعمال کرد و خدمات اینترنت را برای یک مدت طولانی در این کشور متوقف کرد.

دیده بان حقوق بشر در خط مقدم تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در سراسر جهان قرار دارد و هر جا که لازم باشد اقدام به پیگردهای کیفری می کند.

رئیس دیده بان جهانی حقوق بشر گفت: بزرگ ترین مسئله در مورد هند تبعیض سیستماتیک نخست وزیر این کشور علیه مسلمانان و سکوت او در برابر خشونت بر ضد مسلمانان است.

مودی در حال حاضر به خاطر نقشی که در شورش های ۲۰۰۲ ضد مسلمانان در گوجارات ایفا کرد از ورود به انگلیس منع شده است.

در این شورش ها بیش از یک هزار نفر که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دادند جان خود را از دست دادند.

مودی از زمان روی کار آمدنش با انتقادهای روزافزون از سوی سازمان های حقوق بشری و احزاب اپوزیسیون به خاطر رفتارش با اقلیت ها مواجه شده است.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.