خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین حداقلی؛ سلاح جاهلیت مدرن در جنگ با اسلام ناب

حجت الاسلام پناهیان گفت: دین پدیده جذابی است که موجب دعوای حق و باطل شده؛ اگر دین حداقلی و بدون عمق عرفانی و سیاسی تبلیغ شود، بعثت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بی ارزش می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در آخرین سخنرانی دهه اول ماه صفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بر اساس روایات در آخرالزمان بین شیعیان اختلافات زیادی به وجود می آید که سبب تکفیر همدیگر می شود، گفت: امت اسلام تا زمان محقق شدن ظهور در معرض آزمایش های مختلف قرار خواهند گرفت، تا به خلوص صد درصدی برسند. باید اقتضائات زمان را بشناسیم؛ جاهلیت زمان حال به عبارتی جاهلیت مدرن به میزان زیادی با جاهلیت زمان پیامبر اکرم(ص) شباهت دارد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دجال در تمام مذاهب و مکاتب شناخته شده است و یهودیت اطلاعات کامل تری در این باره دارد اما پنهان می کند، اظهار داشت: دجال عامل انحراف و گمراهی برای تمام بشریت است اما شدید تر از فتنه دجال فتنه ای است که برخی از محبان اهل بیت(ع) ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در روایات هر دو گروه مقابل جریان حق را جاهلیت نام نهاده است، ابراز کرد: جاهلیت زمان پیامبر اکرم (ص) بت می پرستیدند و جاهلیت مدرن (جاهلیت عصر ظهور) با قرآن کریم به جنگ خواهند رفت.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: شرایط کنونی شباهت زیادی با صدر اسلام دارد؛ سابقه معنوی کفار مکه سبب شده بود تا در مقابل پیامبر اکرم(ص) بایستند؛ اگر جامعه ای اهل ایمان و معنویت شدند مواجهه با آن سخت است.

استاد حوزه علمیه افزود: ریشه های فتنه آخرالزمان در خانه اهل علم پیدا می شود چون قاعده این است که در مقابل دین اصیل، دین قلابی سربلند کند نه بی دینی؛ اگر رهبری دینی مانند ولایت فقیه جامعه ای را نجات داد، کسی برای مقابله به میدان می آید که به نام دین، ولایت فقیه را نفی کند.

وی با اشاره به اینکه برداشت کنونی از کفار و مشرکین برداشت درستی نیست، گفت: ادبیات دینی قریش با پیامبر اکرم(ص)، ادبیاتی دینی است و بسیاری از ذکر های اسلام در میان آن ها مسبوق به سابقه است.

حجت الاسلام پناهیان به اهمیت تسلط بر نظام فکری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: راه عبور از فتنه های آخرالزمان الگوگیری و پیگیری خط امام است؛ جوانان حداقل جلد ۲۱ صحیفه را بخوانند.

وی یکی از عوامل مهم دین گریزی و گمراهی در آخرالزمان را ترویج دین بدون عمق سیاسی و عرفانی دانست و اظهار داشت: معرفی لایه های سطحی از دین سبب دفع جوانان می شود؛ امام خمینی(ره) نسبت تبلیغ ظاهری دین و عدم توجه به ابعاد عرفانی و سیاسی آن عبارات بسیار تندی دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دین پدیده پر کشش و جذاب است که موجب دعوای حق و باطل در طول تاریخ شده است؛ اگر دین حداقلی و بدون عمق عرفانی و سیاسی تبلیغ شود، بعثت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بی ارزش می شود

حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد: در آخرالزمان فتنه ها بیش تر شده اما در کنار آن امکانات هم بیشتر شده است؛ تجسم ابلیس در چهره آمریکا از امکانات عصر حاضر است تا با عملکرد دشمن خارجی، وظیفه ما مشخص شود.

وی دشمن شناسی را یکی از لوازم نجات در آخرالزمان دانست و عنوان کرد: برخی به بهانه توهم توطئه بحث دشمن ستیزی را نفی می کنند؛ در حالی که دین در فضای دشمنی متولد شده و تا دشمن را از پا نیندازد، آرام نمی گیرد.

منبع: رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.