خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقررات کرونایی عربستان برای زائران عمره اعلام شد

رییس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) مقررات جدید کرونایی را برای زائران عمره مفرده اعلام کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از الوطن، رییس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) اعلام کرد که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تبرک جستن به کعبه و حجر‌ الاسود طی مناسک عمره مفرده ممنوع است.

بر اساس دستور العمل‌ های جدید کرونایی که از ماه آینده و همزمان با آغاز موسم عمره اجرا خواهد شد، طواف خانه خدا همچنان با وجود دیواری حایل، که به دور کعبه کشیده شده است، انجام می شود.

همچنین تیم‌های پزشکان متخصص تجهیز خواهند شد و مکان‌های خاصی برای قرنطینه موارد احتمالی بروز کرونا در میان عمره گزاران در نظر گرفته می‌شود.

مسجدالحرام نیز روزانه ۱۰ مرتبه، پیش از ورود هر گروه عمره گزار و پس از خروج آنها ضدعفونی می‌شود و این اقدامات از یکشنبه آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام رسانه‌های سعودی، قرار است آب زمزم نیز در بطری‌های دربسته و مخصوص در میان عمره گزاران توزیع شود.

مقامات سعودی از یکشنبه آینده مرحله نخست برگزاری عمره مفرده را برای شهروندان عربستانی و افراد مقیم این کشور آغاز می‌کنند.

بر این اساس، ۳۰ درصد‌ (۶ هزار عمره‌ گزار در روز) از ظرفیت موجود مسجد‌الحرام برای برگزاری مراسم عمره در نظر گرفته شده که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

در ماه مارس گذشته، عربستان سعودی به دلیل شیوع بیماری کرونا، برگزاری مراسم عمره مفرده را متوقف کرد، اما مراسم حج تمتع را با محدودیت شدید و فقط برای متقاضیان داخل کشور برگزار کرد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.