خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت ۱۷ هموطن اهل سنت از هند بعد از ۷ ماه به کشور

تعدادی از هموطنان ایرانی اهل سنت که در پی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در هند گرفتار شده بودند، بعد از تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت خارجه و سفارت ایران در دهلی نو به کشور بازگشتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ۱۷ نفر از برادران و خواهران ایرانی اهل سنت از استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که در پی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از خروج از هند در این کشور گرفتار شده بودند، بعد از تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفارت ایران در دهلی‌نو و نهادهای ذیربط در ساعات پایانی شب گذشته (سه‌شنبه) به کشور بازگشتند.

این افراد برای شرکت در مراسم مذهبی و به دعوت طرف هندی به این کشور سفر کرده بودند که به دلیل لغو پروازها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، موفق به بازگشت به ایران نشده بودند.

در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت و لغو همه پروازهای ایران به هند، تعداد زیادی از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تجارت در هند حضور داشتند و همچنین دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این کشور، با مشکلات عدیده‌ای برای بازگشت به کشور مواجه شدند که با تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و با همکاری مقامات هندی و با دریافت مجوزهای لازم و برقراری پروازهای فوق العاده به کشور بازگشتند.

به گزارش فارس، به دنبال هماهنگی‌های انجام شده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و اخذ مجوزهای لازم بخش دیگر از هموطنان ایرانی ۲۵ تیر ماه به کشور بازگشتند. در این پرواز تعداد هشت نفر از اتباع کشورمان حضور داشتند که پس از قطع پروازهای بین‌المللی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۰ در کشور نپال، امکان بازگشت به کشور را نداشتند و نزدیک به پنج ماه مجبور به توقف اضافی در این کشور شده بودند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.