خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلیس فرانسه پس از قتل ساموئل پاتی، سختگیرانه تر رفتار می کند

پلیس فرانسه طی ۲۴ ساعت پس از قتل ساموئل پاتی، ۱۰ مظنون را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، روز دوشنبه، سه روز پس از سر بریدن ساموئل پاتی توسط مظنون اسلام گرا، پلیس فرانسه انجمن های اسلامی و عقاید مذهبی افراطی را مورد تهدید جدی قرار داد.

ساموئل پاتی، معلم تاریخ ۴۷ ساله، روز جمعه بیرون از مدرسه ی خود، توسط یک جوان چچنی تبار به قتل رسید. هدف این قاتل نوجوان انتقام گرفتن از معلمی بود که کاریکاتور حضرت محمد (ص) را در کلاس آزادی بیان برای کودکان ۱۳ ساله نشان داده بود چرا که مسلمانان هرگونه به تصویر کشیدن پیامبر(ص) را کفر می دانند.

اعتراضات عمومی بسیاری نسبت به قتل ساموئل پاتی انجام گرفته است و مردم فرانسه آن را حمله به جمهوری و ارزش های فرانسه تلقی می کنند.

در پی این اتفاقات وزیر فرانسه، جرالد دارمانین گفت: حدود ۸۰ پرونده مشابه در حال بررسی است و احتمالا ۵۰ درصد از انجمن های جامعه مسلمان در این کشور منحل شود.

یک منبع پلیس روز یکشنبه اعلام کرد: فرانسه در حال آماده شدن برای اخراج ۲۱۳ فرد خارجی است که در لیست مراقبت های ویژه دولت بودند و مشکوک به عقاید مذهبی افراطی هستند. در میان این افراد ۱۵۰ نفر در حال محکومیت در زندان به سر می برند.

پلیس فرانسه طی ۲۴ ساعت پس از قتل ساموئل پاتی، ۱۰ مظنون را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده است. در این میان نام پدر یکی از دانش آموزان این معلم به چشم می خورد. همچنین یکی از مظنون ها در شبکه های اجتماعی در تلاش برای مبارزه بر علیه این معلم بوده است.

یک منبع قضایی به رویترز گفت: مردی که آژانس های اطلاعاتی هم او را می شناسند، عبدالحکیم مغربی است؛ وی سال هاست که از طریق رسانه های اجتماعی در حال مبارزه با چیزی است که آن را «اسلام فوبیا» می خواند.

وی در سال ۲۰۱۱ در یک دبیرستان در سنت اوین، شهری با تعداد زیادی مسلمانان در نزدیکی پاریس، دانش آموزان را به شورش تشویق کرده است. وی قصد داشته است استفاده از لباس هایی را که دختران برای لغو حجاب مسلمانان می پوشیدند، ممنوع کند.

منابع امنیتی اعلام کرده اند که او را بیش از ۱۵ سال در لیست نظارت سرویس های اطلاعاتی زیر نظر داشته اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.