خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| تأثیر کووید ۱۹ بر امور دینی – مذهبی در سراسر جهان

کووید ۱۹ با لغو خدمات و بسته شدن مراکز مذهبی، تهدیدی برای امور مذهبی محسوب می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از یوآس نیوز، کووید ۱۹ تاثیرات بسیاری بر نحوه برگزاری مراسم مذهبی در سراسر جهان گذاشته است؛ مردم کشورهای مختلف با رعایت نکات بهداشتی به انجام امور مذهبی می پردازند.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۲۱ام آوریل ۲۰۲۰ – قاهره – جوانان مصری در منطقه­ حدایک المعادی قاهره، خیابان­ های محل سکونت خود را جهت آماده سازی برای ماه مبارک رمضان، تزئین می ­کنند. از افطارهای لغو شده تا نمازهای تعلیقی مساجد، اقداماتی که جهت پیشگیری از پاندمی کووید ۱۹ انجام شده اند.

۲۳ آوریل ۲۰۲۰- کیپ تاون- آفریقای جنوبی- گروهی از روحانیون مسلمان، قبل از جستجوی هلال ماه که نشانه ای برای آغاز ماه رمضان است، مشغول دعا و عبادتند.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۲۰ آوریل ۲۰۲۰- راولپندی-پاکستان- مردم کف مسجد جامیا را پیش از ماه رمضان تمیز می ­کنند.

۱۷ می ۲۰۲۰- گریت فالز ویرجینیا- آنالیز داندره، همسرش کارا دانر و دخترش مک کایلا، به صورت آنلاین و دسته جمعی کشیش سارا شرشلایت را تماشا می ­کنند. از زمانی که کلیسای پیس لوتران به دنبال شیوع بیماری همه­ گیر کووید ۱۹ تعطیل شد، این خانواده هر یکشنبه در جلسات آنلاین کشیش شرش لایت شرکت می­ کنند.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۱۷ آوریل ۲۰۲۰- بانکوک- راهبان تایلندی در طول دوره­ زبان پالی در وات مولیلوک کایارامون از ماسک استفاده می ­کنند.

۲۲ آوریل ۲۰۲۰- سدونا، آریزونا- کلیسای صلیب مقدس، یک کلیسای کوچک کاتولیک رومی که در سال ۱۹۵۶ و در میان دو سنگ قرمز ساخته شده است، به دلیل پاندمی کووید ۱۹ بسته شده است.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۶ آوریل ۲۰۲۰- اینسبروک اتریش- یوهانس لایچنر، کشیش کاتولیک رومی در حالی که در جریان بحران کرونا یک جمع را به صورت آنلاین رهبری می ­کند (او را در حین احضار و دود کردن اسپند مشاهده می ­کنید.)

۲۲ مارس ۲۰۲۰- اشمیانی بلاروس- یک زن تابلوها را پس از انجام خدمت در کلیسای ارتدکس رستاخیز پاک می ­کند.

۵ آوریل ۲۰۲۰- برازیلیا برزیل- کلیسای جامع برازیلیا قبل از شروع مراسم نخل یکشنبه­ در تصویر دیده می ­شود؛ این مراسم در پشت درهای بسته برگزار شده و از طریق شبکه ­های اجتماعی پخش شد.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۲۲ مارس ۲۰۲۰- کمبریج ام دی- یکی از اعضای کلیسای عیسی مسیح در حال خواندن دعا در اتومبیل هنگامی که مراسم روز یکشنبه در پارک بزرگ مارش برگزار می ­شد. کشیش آبراهام لنکفورد، کشیش این کلیسا، پس از نگرانی­ هایی که باعث دستور دولت مبنی بر محدودسازی اجتماعات تا مرز ۱۰ نفر شد، این مکان را ایمن سازی کرد.

۵ آوریل ۲۰۲۰- شهر پاناما در پاناما- قبل از پرواز اسقف اعظم پاناما. خوزه دومینگو اولوآ، مجسمه ­ای از سنت سانتا ماریا دلا آنتیگوا، به یک هلی کوپتر در پایگاه نیروی هوایی منتقل شد تا بر فراز پایتخت و اطراف آن برای محافظت از کشور در برابر بیماری کووید ۱۹، به پرواز درآید.

۲۰ مارس ۲۰۲۰- استانبول- اعضای شهرداری در حال ضدعفونی کردن دیوارهای یک مسجد در نزدیکی منطقه­  زیرک هستند؛ یک مقام مذهبی دستور تعطیلی ۹۰هزار مسجد در ترکیه را صادر کرد.

۹ مارس ۲۰۲۰- نیوراشل نیویورک- ییرمیاهو گوراری در حال خواندن یک پوریم از کتاب استر برای افرادی که در قرنطینه هستند، مشاهده می ­شود.

۲۵ مارس ۲۰۲۰- مانتا، ایتالیا- کشیش دون کرسیمیر بوسیس یک صلیب را در دست نگه داشته و در حومه­ شهر و به همراه یک زن برای حفاظت از خانه ­ها در برابر کرونا دعا می ­کند.

۵ آوریل ۲۰۲۰- نیویورک- چندین نفر از اعضای یهودیان ارتدکس که جهت خاکسپاری خاخامی که بر اثر ویروس کووید ۱۹ در گذشته است، در حالی که ماسک بر صورت دارند، در پارکی در بروکلین گرد هم آمده­اند.

۲۲ مارس ۲۰۲۰- گوما، جمهوری دموکراتیک کنگو- تصویری از کشیش ارشد موس ندمسی موسکووا در یک کلیسای متروک مشاهده می­ شود.

۲۷ مارس ۲۰۲۰- پاتانی، تایلند- مردان مسلمان به هنگام عبادت در مسجد فاصله­ اجتماعی را رعایت می­ کنند.

۵ آوریل ۲۰۲۰- سئول، کره­ی جنوبی- مسیحیان کلیسای شهر سئول برای عبادت در یک مکان گردهم آمده ­اند.

۴ آوریل ۲۰۲۰- سویل، اسپانیا- راهبه­ های آگوستینی در صومعه­ سان لئاندرو، ماسک صورت و لباس­های بهداشتی می دوزند.

۲۰ مارس ۲۰۲۰- لندن- شرکت کنندگان نماز جمعه­ مسجد بیت الفتوح فاصله­ اجتماعی را رعایت کرده ­اند.

۲۹ مارس ۲۰۲۰- جانستون- فران دیبیازیو به تنهایی در کلیسای کاتولیک بانو گریس؛ روحانی پیتر گوور مشغول برگزاری جشن مقدس برای عبادت کنندگانی است که در ماشین های خود در پارکینگ و از طریق رادیو به مراسم گوش می ­دهند.

۳ آوریل ۲۰۲۰- نجف، عراق- داوطلبان عراقی، پیش از دفن قربانی ۵۰ ساله­ی کووید ۱۹ بر تابوت وی نماز می خوانند.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان

۵ آوریل ۲۰۲۰- شهر کوزون، فیلیپین- یک عابد کاتولیک در کنار برگ­های نخل و مجمسمه­ های مذهبی که روی میز خارج از خانه­ اش قرار گرفته­ اند. او منتظر است تا کشیشی با آب مقدس او را برکت دهد.

تأثیر کووید 19 بر امور دینی - مذهبی در سراسر جهان ۳ آوریل ۲۰۲۰- یوگیاکارتا، اندونزی- کودکان قبل از ورود به مسجد برای شرکت در نماز جمعه ماسک می ­زنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.