خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیش از ۲۰۰ نفر از جامعه والمیکی هند به آیین بودا گرویدند

در اعتراض به تبعیض های نژادی؛

حدود ۲۳۶ نفر از مردم والمیکی قاضی آباد هندوستان، در اعتراض به تبعیض های نژادی دولت اوتار پرادش با آیین بودا گرویدند. «والمیکی» ها دالیت هستند و از طبقات محروم جامعه شناخته می شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از thewire، والمیکی های روستای «کاراره» در قاضی آباد هندوستان ۱۴ اکتبر جاری با حضور راجرتان رامبدکار (RajartanAmbedkar)، نوه ارشد B.R Ambedkar، دین خود را تغییر دادند و به آیین بودا گرویدند.

با این وجود (FIR (A First Information Report گزارشی مبنی بر شایعه بودن خبر تغییر مذهب ثبت کرده است؛ ایستگاه پلیس صاحب آباد (FIR) در این گزارش انتشار خبر تغییر مذهب و گرایش به آیین بودا را کار افرادی دانست که قصد ترویج دشمنی بین گروه های مختلف مذهبی و نژادی را دارند.

آجی شانکار پندی (Ajay Shankar Pandey)، بخشدار قاضی آباد گفت که این شایعه پراکنی در حال تحقیق است.

اما، حداقل ۲۳۶ نفر توسط «انجمن بودائیان هند» گواهینامه هایی منتشر کرده اند که حاوی امضای راجارتان و رئیس کمیته یادبود دکتر بابا شاهب است.

امبدکار در مصاحبه با هند اکسپرس گفت: اطلاعات FIR چگونه می تواند تغییر مذهب در ۱۴ اکتبر را شایعه بداند؟ من آن جا حضور داشتم، فیلم زنده از مراسم در فیسبوک منتشر شد و عکس های این رویداد نیز موجود است.

کشاور کومار، افسر حلقه صاحب آباد به ایندیان اکسپرس گفته است که در حال بررسی ادعاها هستند گواهی ها فقط تاریخ تبدیل را دارند و به اندازه کافی معتبر نیستند. وی افزود: ادعای معتبر نبودن اسناد بررسی خواهد شد؛ تا کنون هیچ کسی در رابطه با این موضوع دستگیر نشده است.

طبق قوانین هندوستان می توان دین افراد را به شکل قانونی تغییر داد اما دولت و پلیس هندوستان از این قانون که از آن با عنوان «تبدیل اجباری» یاد می شود، برای آزار و اذیت مبلغان دینی استفاده می کنند.

تا کنون افراد زیادی از جمله ایندر رام (Inder Ram)، مکانیکی در شرق دهلی در هندوستان به آیین بودا در آمده اند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.