خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه مشترک نمایندگان ادیان الهی در خصوص توهین به مقدسات

نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی در خصوص توهین به مقدسات و هتک حرمت نبی مکرم اسلام(ص) به صورت مشترک بیاینه ای صادر و این اقدامات را محکوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی در خصوص توهین به مقدسات و هتک حرمت نبی مکرم اسلام(ص) به صورت مشترک بیاینه ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است؛

مهمترین عامل شکل دهنده و معنا بخش هویت ها در دنیا کنونی دین است. به تبع آن احترام به ادیان و به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیر قابل چشم پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می یابد.

بیانیه مشترک نمایندگان ادیان الهی در خصوص توهین به مقدساتدر شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی رهبران و سران کشورها و ملل بدیهی می نماید. اما متأسفانه آنچه دیده می شود بی توجهی عامدانه برخی از آن ها است که خود آتش بیار معرکه شده اند و بر تنور دشمنی ها می دمند. اظهارات غیر مسئولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکردهای ملموم است که عملاً به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی، سیاسی و واقعی را ترویج می کند.

اگر افراطی گری محکوم است، هتاکی زمینه ساز زنجیره خشونت، افراطی گری و پایمال شدن حقوق محکوم تر است.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می خواهیم که چنانچه خواهان صلح و همزیستی سازنده ادیان و فرهنگ ها هستند به تجدید نظر اساسی در رویکردها و باورهای غلظشان دست یازند.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب
آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال
اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان
همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان
شارلی انوبه تکیه نماینده آشوریان و کلدانیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.