خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارمنستان با فرانسه و مکرون ابراز همبستگی کرد

وزارت خارجه ارمنستان در پی ماجرای اسلام‌ستیزی در فرانسه و حمایت پاریس از آن، با «امانوئل مکرون» و فرانسه ابراز همبستگی کامل کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پی اسلام‌ستیزی در فرانسه و اهانت به ساحت پیامبر(ص) و برانگیخته شدن خشم مردم کشورهای مسلمان و محکوم شدن این اقدامات در کشورهای اسلامی، ارمنستان با فرانسه و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور این کشور ابراز همبستگی کامل کرد.

وزارت خارجه ارمنستان در پیامی توییتری ضمن اعلام همبستگی با فرانسه، مدعی شد: اظهارات توهین‌آمیز، حمایت از تروریسم، استفاده ابزاری از مسائل مذهبی برای تحریک نفرت، در دنیای متمدن جایی ندارد.

اخیراً اقدام «ساموئل پتی»، یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

بعد از این حادثه، کاریکاتور‌های موهن از پیامبر (ص) در خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه پخش و به صورت پروژکتوری در سطح شهر به نمایش گذاشته شدند.

مکرون نیز طی سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرد و آن را با عنوان «آزادی بیان» توجیه کرد، این اقدامات خشم جوامع اسلامی را برانگیخت.

مقامات بسیاری از کشورها از جمله رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیر پاکستان هم به موضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ دادند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت پیامبر اکرم (ص)،  «فلوران ایدالو» کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را در غیاب سفیر این کشور فراخوانده و ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان شده، تاکید کرد: هر گونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر اسلام (ص) و ارزش‌های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

منبع: فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.