خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجربه متفاوت حضور دو نامزد ریاست جمهوری امریکا در مناسک مذهبی

یکشنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ و جو بایدن طبق رسم همیشگی نامزدهای ریاست جمهوری امریکا در روزهای قبل از انتخابات، در مناسک مذهبی شرکت کردند و به عبادت پرداختند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکشنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ و جو بایدن در کلیسا حاضر شدند و طبق رسم همیشگی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در روزهای قبل از انتخابات، در مناسک مذهبی شرکت کردند و به عبادت پرداختند. اما تجربه آن‌دو نه فقط شکل متفاوتی از مسیحیت امریکایی را نشان داد، بلکه بیانگر نقطه تلاقی دین و سیاست بود.

جوبایدن، یکشنبه ۱۸ اکتبر در کلیسایی که سال‌هاست عبادتگاه اوست، اعمال مذهبی را به جا آورد. بر اساس گزارش‌ها، خبرنگاران در طول عبادت بایدن در اتوبوس‌ها باقی ماندند و کشیشی که مناسک مسیحی را به صورت آنلاین برگزار می‌کرد به طور کلی از حضور بایدن در کلیسا مطلع نشد. معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا و همسرش حدود ۴۰ دقیقه زمان صرف عبادت در کلیسای سنت جوزف ایالت دلور کردند و پس از آن در حالی که هردو ماسک به صورت داشتند از کلیسا خارج شدند.

در همان‌حال، دونالد ترامپ بدون ماسک در مناسک مسیحی کلیسای بین المللی لاس وگاس شرکت کرد که با استقبال پائول گولت و دنیس گولت، زوج کشیش کلیسا، همراه بود. هرچند رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون بسیار کمتر از جو بایدن در مناسک کلیسا حضور پیدا کرده‌است، این یکشنبه برای سومین بار به کلیسای اوانجلیک لاس وگاس می‌رفت و همین موضوع باعث شد دنیس گولت در حین سخنرانی او را عضو و خانواده کلیسا خطاب کند.

پیش از این، ترامپ در آستانه ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۶، در مناسک عبادی این کلیسا حاضر شده بود، در آن زمان نیز گولت با تحسین ترامپ گفت: پیامی از خداوند دریافت کرده‌است که در آن خداوند ترامپ را فرستاده اختصاصی خود برای زمانه کنونی معرفی کرده‌است.

این بار دنیس گولت در سخنرانی آغازین مراسم مذهبی حضور ترامپ را اعلام کرد، در حالی که رقصنده‌ها با پرچم‌های آمریکا مزین به عکس مجسمه آزادی روی صحنه می‌چرخیدند. گولت با حمایت دوباره از رئیس‌جمهور امریکا دوباره گفت: خدا در پیامی به او، ترامپ را نور چشمی خود دانسته است.

پس از آن پائول گولت هدایت سخنرانی را در دست گرفت و فریاد زد:” برای من مهم نیست که بقیه چه می‌گویند، من رئیس‌جمهورم را دوست دارم” در پی سخن او، افراد حاضر در کلیسا در حالی که با ماسک یا بدون ماسک ترامپ را احاطه کرده بودند، رو به او شعار دادند: تو کارت را خوب انجام دادی!

سپس پائول گولت مناسک عبادی را آغاز کرد و دوباره طی آن از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اقداماتش تشکر کرد. اقداماتی چون جلوگیری از ممنوعیت فعالیت انتخاباتی مراکز غیرانتفاعی چون کلیساها، اهمیت به غیرشهرنشینان امریکایی، انتقال سفارت آمریکاا در اسرائیل به اورشلیم و انتخاب قضاتی که حامی عقاید محافظه‌کارانه و ارزش‌های یهودی‌ـ‌ مسیحی هستند، از جمله مواردی بود که گولت به آنها اشاره کرد.

او پس از آن در طول مراسم بارها به ترامپ اشاره کرد و از جانب رئیس‌جمهوری آمریکا با خدا سخن گفت و به خدا توسل کرد. گولت در نهایت حضور رئیس‌جمهور آمریکا در کلیسا را بخشی از تلاش‌های گسترش مسیحیت تبشیری دانست و انتخاب دوباره ترامپ را آری گفتن به عیسی مسیح قلمداد کرد.

منبع: دین آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.