خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جهان اسلام در مقابل الحاد است نه مسیحیت

رئیس قوه قضاییه:

رئیس قوه قضاییه گفت: جهان اسلام در مقابل مسیحیت نیست بلکه در مقابل الحاد است؛ جهان اسلام در مقابل یهودیت نیست و خود یهودیت در مقابل الحاد یهودی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: هر کس دانسته یا ندانسته، خواسته یا نخواسته در میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کند و در جهت خلاف وحدت حرکت کند، حتما در جهت راهبرد دشمن است و هر کس که با قلم و بیان خود، با تمام وجود خود در جهت وحدت امت اسلامی گام بردارد، در مسیر این راهبرد اصلی و اساسی امت اسلامی حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع وحدت، مساله مهم و تاکتیکی در جهان اسلام است، گفت: لازم است بدانیم وحدت الزامات و اقتضائاتی دارد که باید به آن‌ها پایبند بود. الزامات وحدت این است که در جهت وحدت نظری و عملی تلاش کنیم و همه ظرفیت‌های جهان اسلام را در مقابله با دشمنان اسلام به کار ببندیم و مراقب باشیم که در این بین، جهان اسلام در مقابل مسیحیت نیست؛ بلکه در مقابل الحاد است. جهان اسلام در مقابل یهودیت نیست و خود یهودیت در مقابل الحاد یهودی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه اذعان کرد: این الحاد امر خطرناکی برای ادیان ابراهیمی است؛ لذا وحدت بین مذاهب و ادیان، وحدت بین اقوام و ملت‌ها مساله بسیار مهم و راهبردی است. ادیان ابراهیمی در خداپرستی اشتراک دارند و ما امروز در مقابل جریان ملحدی که می‌خواهد مردم، انسان و زندگی انسان معاصر را از خدا جدا کند، ایستاده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: باید همه ادیان ابراهیمی در مقابل این نگاه صف آرایی کنند و این نکته اساسی است که باید توجه داشت. همه خردمندان و اندیشمندان در جهان اسلام باید خود را موظف به بصیرت آفرینی، تبیین موضوع وحدت و ضرورت اتحاد امت اسلامی به ویژه نسبت به جوانان بدانند و از مسائلی که امروز در فضای مجازی و فضا‌های مختلف ذهن جوان مسلمان را در گوشه‌ای از عالم مشغول می‌کند، شبهه‌زدایی کنند و به این سئوال‌ها و شبهات پاسخ دهند.

وی افزود: امروز بر علما و دانشمندان همه کشور‌های اسلامی است که نسبت به ضرورت و آثار وحدت و آفاتی که ممکن است این وحدت عظیم را تهدید کند، روشنگری کنند و آسیب شناسی و آسیب زدایی کنند و این وظیفه علما و خردمندان است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: هفته وحدت و سی و چهارمین نشست وحدت پیامش این است که همه خردمندان، دلسوزان و اندیشمندان در این عرصه باید احساس مسئولیت و بصیرت آفرینی کنند؛ دشمن را معرفی نمایند؛ آسیب‌ها را بشناسانند و مسلمانان را نسبت به آن آگاه کنند و هر جا لازم است، فریاد بزنند تا جامعه اسلامی همواره نسبت به وجود تهدید‌ها آگاه باشد و فرصت‌ها را بشناسد.

هشدار درباره “سنی آمریکایی و صهیونیستی” و “شیعه انگیسی”

رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از آسیب‌هایی که باید همواره مراقب آن بود، موضوعی است که رهبری معظم انقلاب با تعابیر “سنی آمریکایی و صهیونیستی” و “شیعه انگیسی” نسبت به آن هشدار دادند. این دو جریان را باید مراقب بود. این‌ها کسانی هستند که به نام دین و شریعت و پرچم دفاع از دین، به دین و وحدت لطمه می‌زنند و همواره باید مراقب آن‌ها بود.

وی اظهار کرد: امروز باید مراقب کسانی بود که به ظاهر آدم‌هایی مسلمان هستند؛ ولی در گوشه و کنار جریان وحدت را تهدید می‌کنند. این کار حقیقتا تهدیدکننده جریان اسلامیت و وحدت جامعه اسلامی است و باید مراقب این قضیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم حساسیت نسبت به موضوع مقاومت گفت: ایستادگی فعال باید فعال‌تر شود و جریان بیداری که در کشور‌های اسلامی ایجاد شده، باید بیشتر و بیشتر شود و مقاومت و ایستادگی مساله مهم و اساسی امروز است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: بزرگترین مدالی که خداوند به رسولش داد، شرح صدر بود. این مدالی است که خداوند به هر کس بدهد، در مقابل همه ناملایمات اهل مقاومت و ایستادگی می‌شود؛ کمااینکه پیامبر (ص) به عنوان الگوی جهان بشریت شرح صدر داشت و این شرح صدر از او یک انسان با ظرفیت ساخت که در مسیر انسان‌سازی قرآنی، جامعه‌سازی قرآنی، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و ایجاد زمینه تمدن‌سازی حرکت کرد.

وی تاکید کرد: امروز برای تفکر اسلامی، جریان سازی در جهت دین و ارزش‌های دینی باید صبور، مقاوم، فعال و اهل ایستادگی بود که در این میدان حتما پیروزی خواهد بود. ما با یک دشمنی طرفیم که یک چهره‌ای مثل حاج قاسم سلیمانی امنیت ساز که قهرمان مبارزه با تروریسم است را تروریسم معرفی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: اهانت به اولین شخصیت عالم هستی را به عنوان آزادی بیان معرفی می‌کند. اگر به میثاق بین المللی توجه کنید این خلاف تبصره ماده ۱۹ حقوق بشر است. آقای رییس جمهور فرانسه، به قانون بین المللی پایبند باش و به قانون کشور خودت فرانسه پایبند باش. در سال ۱۸۸۱ قانون مطبوعات کار این نشریه را در آنجا قابل تعقیب می‌داند؛ نه به قانون کشور خودت عمل می‌کنی و نه به میثاق بین المللی پایبند هستی و نه به اصول انسانی پایبندی و برخلاف همه موازین در مقابل دو میلیارد معتقد به پیامبر (ص) سخن می‌گویی.

منبع: صدا و سیما

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.