خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«تیک تاک» ادعای مشارکت در سرکوب مسلمانان اویغور را رد کرد

شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه شرکت مالک این شبکه اجتماعی تجهیزات مستقل نظارتی برای آزار و اذیت مسلمانان اویغور را به دولت چین ارائه می‌کند، رد کرد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس گزارش‌های منتشر شده شرکت بایت دنس (ByteDance) که به عنوان شرکت مادر، اپلیکیشن محبوب تیک تاک را پشتیبانی می‌کند متهم شده که پس از امضای توافق نامه همکاری استراتژیک با وزارت امنیت عمومی چین، با مقامات این کشور در سین کیانگ همکاری کرده است.

نمایندگان کمیته تجارت مجلس عوام بریتانیا، که در حال بررسی نقش صنعت در زمینه نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار سین‌کیانگ در چین هستند، روز پنجشنبه از مدیران این شرکت در این زمینه سوال کردند.

الیزابت کانتر (Elizabeth Kanter)، مدیر روابط دولت و سیاست‌های عمومی تیک تاک در بریتانیا، به نمایندگان مجلس گفت: به دلیل جدی بودن این ادعا، من با همکارانی که برنامه Douyin (نسخه چینی تیک تاک) را در چین اجرا می‌کنند صحبت کردم و می‌توانم ادعاهای مطرح شده علیه این شرکت را بدون هیچ تردیدی رد کنم. بایت دنس و هیچ یک از شرکت‌های تابعه آن هیچ نوع تجهیزات نظارت و مراقبت را تولید، راه‌اندازی یا توزیع نکرده و  هیچ یک از کارکنان این شرکت در  این زمینه فعالیت ندارند.

تیک تاک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که تاکنون بیش از دو میلیارد بار در تلفن‌های همراه در سراسر جهان بارگذاری و استفاده شده است. این برنامه، نسخه بین‌المللی یک برنامه چینی با عملکرد مشابه به نام Douyin است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.