خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ الازهر: اصطلاح «تروریسم اسلامی» باید فورا متوقف شود

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور هستند، گفت که پاریس احترام زیادی برای همه ادیان از جمله اسلام قائل است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «جان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه برای آرام کردن ملت‌های مسلمان پس از محکومیت‌های شدید آنها علیه فرانسه به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص)، به کشور مصر سفر کرد.

وی در نشست خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر خارجه مصری اظهار کرد: ما احترام زیادی برای همه ادیان از جمله دین اسلام قائل هستیم. مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت این کشور به شمار می‌روند، اما در برابر تروریسم و افراط‌گرایی می‌ایستیم.

وزیر خارجه فرانسه در واکنش به درخواست‌ها برای تحریم کالاهای فرانسوی گفت: چنین درخواست‌های خصمانه علیه فرانسه ممکن است باعث ایجاد خشونت و درگیری شود.

جان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر خود به مصر با شیخ الازهر نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه فرانسه با شیخ الازهر و وزیر خارجه مصر

اصطلاح «تروریسم اسلامی» باید فورا متوقف شود

«شیخ احمد طیب»، شیخ الازهر در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت: ما کسانی را که به پیامبرمان(ص) توهین می کنند، در دادگاه های بین المللی تحت پیگرد قرار خواهیم داد حتی اگر تمام عمر خود را صرف این کار کنیم.

وی افزود: توصیف تروریسم اسلامی را نمی پذیریم . ما نه وقت ورود به اصطلاحاتی را داریم که ارتباطی به ما ندارد و نه خیر و سعادتی در آن وجود دارد. همه باید فورا چنین اصطلاحی را متوقف کنند زیرا احساسات مسلمانان  جهان را جریحه دار می کند و اصطلاحی است که با واقعیتی که همه می دانند، منافات دارد.

شیخ الازهر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.