خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شب کریستال و آغاز کشتار و حمله نازی ها به یهودیان + فیلم

در ۷ نوامبر ۱۹۳۸، دبیر سوم سفارت آلمان در پاریس، توسط یک یهودی هفده ساله اهل لهستان که خانواده اش از آلمان اخراج شده بودند، کشته شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هفتم نوامبر ۱۹۳۸، دبیر سوم سفارت آلمان در پاریس، توسط یک یهودی هفده ساله اهل لهستان که خانواده اش از آلمان اخراج شده بودند، کشته شد.

دو شب پس از قتل دیپلمات آلمانی، نازی ها به این بهانه، به جامعه یهودیان حمله کردند و جنایات خشونت بار زیادی مرتکب شدند. آنها خشونت بار ترین انتقام ها را بویژه در برلین و وین از یهودیان گرفتند.

در ۹ نوامبر ۱۹۳۸، پیش از شروع جنگ جهانی دوم، در تمام آلمان کنیسه‌های یهودیان به آتش کشیده شد و مغازه‌های آنها به تاراج رفت. حدود ۱۰۰ نفر از یهودیان کشته و بیش از ۲۶ هزار نفر به اردوگاه‌های کار اجباری اعزام شدند. این برنامه از سوی نازی‌ها به نام کنایه‌آمیز ”شب کریستال رایش“ خوانده شد. شاید این حمله را بتوان پیش‌درآمد‌ی بر اجرای برنامه هولوکاست (کشتار بزرگ یهودیان) توسط حکومت فاشیستی ناسیونال سوسیالیست‌ها خواند. روبرت لی، فرمانده ناسیونال سوسیالیست‌ها این موضوع را به روشنی بیان کرد:

«یهودی باید کشته شود. یهودی باید نابود گردد. این اعتقاد مقدس ماست».
شب کریستال و آغاز کشتار و حمله گسترده نازی ها به یهودیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.