خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین تکیه گاه من خواهد بود / به اندازه اعتقاداتم پایبند کاتولیسم هم هستم

جو بایدن:

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا میگوید اعتقاد وی به برابری ریشه در فرهنگ دینی او یعنی کاتولیسم دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جو بایدن  رییس جمهور منتخب آمریکا، سه شنبه گذشته سوم نوامبر، روز نهایی انتخابات آمریکا به کلیسا رفت کاری که هر یک شنبه انجام می دهد.

بایدن شنبه شب در سخنرانی پیروزی خود از قول اکلسیاستس گفت: کتاب مقدس به ما میگوید برای هر چیز در این جهان زمانی مقرر شده است، زمانی برای کندن، زمانی برای غرس کردن، زمانی برای درو کردن، زمانی برای آشفتگی و زمانی برای شفا یافتن و اکنون زمان شفا یافتن در آمریکا فرا رسیده است.

این دومین بار است که یک کاتولیک در تاریخ آمریکا توانسته راه خود را به مصدر ریاست جمهوری در کاخ سفید باز کند. جو بایدن بعد از مراسم رسمی سوگند چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا خواهد بود.

در کنار او زنی رنگین پوست به نام ایستاده است که اولین زن رنگین پوست در مقام معاون رییس جمهور است. این زن هندی تبار از خانواده ای با پیشینه چند ادیانی آمده است: هندوییسم، یهودیت و فرقه مسیحی باپتیسم.کامالا هریس در کنار جو بایدن

اسقفهای کلیسای کاتولیک به سرعت انتخاب بایدن را تبریک گفتند و تایید کردند که وی دومین رییس جمهور کاتولیک در تاریخ آمریکاست. جان اف کندی اولینش بود.

جو گومز اسقف کلیسای لوس آنجلس و رییس کنفرانس اسقفهای کاتولیک گفت: “در این برهه از تاریخ آمریکا وظیفه ای به دوش کاتولیکها گذاشته شده است تا صلح و اخوت و اعتماد متقابل را به جامعه بازگردانند و برای میهن پرستی درست و صادقانه دعا کنند.

کاتولیک بودن هسته اصلی زندگی جو بایدن است و احتمالا با همین شیوه نیز میخواهد آمریکا را اداره کند.

بایدن در کتاب «وفای به عهد: درباره زندگی و سیاست» درباره خودش میگوید: من همانقدر که به لحاظ کلامی و شریعت کاتولیک هستم به همان اندازه نیز پایبند به کاتولیسم فرهنگی هستم. دیدگاه من درباره خودم، خانواده ام، جامعه ام و جهان مستقیم ریشه در دین من دارد.

بایدن کمتر از دو هفته قبل در مقاله ای برای کریستین پست نوشت: آیین کاتولیک یک حقیقت را در وجود من حک کرده است: اینکه هر انسانی روی کره زمین با همه انسانهای دیگر در حقوق و کرامت انسانی برابر است زیرا ما همه فرزندان دوست داشتنی خداوند هستیم.

وی در سخنرانی بعد از پیروزی گفت: اصولی وجود دارند که بر هرآنچه انجام خواهم داد حاکم خواهد بود و دین من لنگرگاه من خواهد بود همانطور که در سراسر زندگی من چنین بوده است.

جو بایدن در چندین بنر تبلیغاتی از عکسهای دیدار خود با پاپ فرانسیس استفاده کرد.

وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ گفته بود پاپ فرانسیس تجسم اصول جامعه کاتولیک است که من با آموزه های آن پرورش یافتم. فرانسیس همه انسانها را برابر و دارای حقوق مساوی و کرامت میداند.

زمانی که بایدن به عنوان نامزد اصلی دموکراتها انتخاب شد، کریس کنز، سناتور دلاورز گفت دین در دستان بایدن بازیچه نیست. بایدن به دین نگاه ابزاری و سیاسی ندارد. وی افزود دین بایدن در حقیقت درباره آینده ماست. درباره جهانی که در آن شاهد رنج کمتر و عدالت بیشتری خواهیم بود، سیاستهای مهاجرتی عادلانه تری خواهیم داشت و می توانیم با گناهان اصلی این ملت که نژادپرستی و برده داری است با صدای رسا مبارزه کنیم.

برخی از کاتولیکهای محافظه کار از پیروان این دین خواسته بودند به دلیل دیدگاه موافق بایدن با سقط جنین به وی رای ندهند.

جو بایدن در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای گفته بود شخصا معتقد است زندگی انسان در همان لحظه لقاح آغاز میشود اما برخی چنین دیدگاهی ندارند و او نمیتواند دیدگاه دینی خود را به تعداد زیاد کسانی که به دلایل دیگری به این دیدگاه باور ندارند تحمیل کند

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.