خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجاوز در فرقه مورمونیسم از زبان یکی از قربانیان

یکی از قربانیان کلیسای قدیسین متاخر می گوید از هشت سالگی توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته است.

«فورا جسوپ»، یکی از قربانیان فرقه «کلیسای قدیسین متاخر» یا «مورمونیسم» به سرکردگی «وارن جفز» است. او در ۱۶ سالگی از یکی از اردوگاه های این فرقه گریخته و می گوید از هشت سالگی توسط پدرش مورد آزار قرار گرفته است.

خانم جسوپ در تشریح نظام اعتقادی زمینه ساز این نوع تجاوزها بیان کرد: «در جامعه چند همسری فرقه قدیسین متأخر، این اعتقاد وجود دارد که وقتی یک مرد به فرزندانش تعرض می کند، این تقصیر آن کودک است، چون مردان عاری از گناه هستند؛ در نتیجه وقتی تعرضی رخ می دهد، مرد متجاوز، آیاتی از کتاب مقدس ورد زباش است، چون به اعتقاد او، اهریمن در درون کودک است و او این وردها را به زبان می آورد تا مانع از انتقال اهریمن از کودک به خودش شود.»

خانم جسوپ که اکنون در امر مبارزه با کودک آزاری فعالیت دارد، تأکید کرد: سوء استفاده جنسی از کودکان با فرهنگ همسران متعدد و بسیار این فرقه در هم تنیده است. اساس باور آن ها این است که شما باید با دختران کم سن و سال ازدواج کنید تا آن ها را نگاه دارید و آموزش دهید که زنان وفادار و تسلیمی باشند.

در نهم ماه اوت سال ۲۰۱۱ میلادی، دادگاهی در تگزاس، جفز را به جرم یک فقره تجاوز و یک فقره تجاوز به عنف به دو کودک به حبس ابد محکوم کرد.دادستان‌ها امیدوارند محکومیت جفز، نظام وحشتی که مانع از فرار بسیاری از این فرقه شده بود را بشکند.

گفتنی است، مورمون‌ها یک فرقه مذهبی هستند که خود را پیروان راستین عیسی مسیح می‌دانند. ایشان جماعت خود را به نام کلیسای عیسی مسیح وابسته به مقدسین روزه‌های آخر می‌خوانند. این فرقه با داشتن مکاشفات جدید و اضافه کردن کتاب‌های دیگر در کنار کتاب مقدس (تنها منبع مورد موثق و اعتبار) خود را از مسیحیت اصیل جدا کردند. توانایی مالی بالا باعث نفوذ و تاثیر زیاد این فرقه در میان ملیت‌های مختلف در کشورهای مختلف شده است.

منبع: برگرفته از سایت بی.بی.سی فارسی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.