خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام‌هراسی به حزب کارگر بریتانیا رسیده است

گزارشی که اخیرا توسط شبکه مسلمانان حزب کارگر، منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ درصد (یک چهارم) مسلمانان در این حزب اسلام‌هراسی را احساس می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در گزارشی که اخیرا توسط شبکه مسلمانان حزب کارگر، بزرگترین گروه مسلمان و حامیان این حزب تهیه شده، داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهند که اسلام‌هراسی در این حزب رو به افزایش بوده و بیش از ۳۰% (یک چهارم) مسلمانان در این حزب اسلام‌هراسی را احساس می‌کنند.

این درحالی است که حزب کارگر با توجه به اینکه از نظر تاریخی چپ‌گرا بوده است، به ضد نژادپرست بودن خود افتخار می‌کند و همیشه به همین دلیل مسلمانان را جذب می‌کرده است.

گروه بین ماه‌های جولای و آگوست یک نظرسنجی انجام داده و با ۶۷۶ عضو مسلمان و مقامات منتخب حزب کارگر مصاحبه کرده است.

تقریباً ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که حزب کارگر اسلام‌هراسی را جدی نمی‌گیرد، در حالی که ۵۵ درصد برای مقابله با احساسات ضدمسلمانی به حزب اعتماد ندارند.

افضل خان، نماینده حزب کارگر در پیش‌گفتار این گزارش اعلام کرد: ما باید به سرعت برای مقابله با اسلام‌هراسی در صفوف خود اقدام کنیم. در حالی که این حزب طی دهه‌ها از حمایت قاطع جامعه مسلمانان برخوردار بوده اما نمی‌توانیم حمایت آنها از خود را حتمی بدانیم.

یک پاسخ‌دهنده زن مسلمان گفته است:  قطعاً زیرساخت‌های اسلام‌هراسی درون این حزب وجود دارد که ناشی از نژادپرستی سیستماتیک بوده که ممکن است آشکار نباشد اما قطعا وجود دارد.

موضوعاتی که پاسخ‌دهندگان باید به آن جواب می‌دادند شامل تصمیمات سیاست خارجی مربوط به جنگ علیه تروریسم در سال ۲۰۰۱، تغییر سیاست مربوط به کشمیر در اوایل سال جاری، اشغال فلسطین و ارتباط این حزب با برنامه پیشگیری دولت برای مقابله با افراط‌گرایی بود.

در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۷، تخمین زده شد که ۸۵ درصد مسلمانان از حزب کارگر حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۱۱ درصد از آنها از محافظه‌کاران راست‌گرا حمایت کرده‌ بودند. حامیان حزب نگران هستند که اگر اسلام‌هراسی در داخل بدنه حزب ادامه داشته باشد، حمایت گسترده مسلمانان را به تدریج از دست بدهند.

منبع: حوزه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.