خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار دالایی لاما درباره تغییرات آب و هوایی

دالایی لاما رهبر معنوی بوداییان جهان در مصاحبه با کانال خبری فور نیوز و گاردین نسبت به تخریب محیط زیست و تاثیر وخیم آن بر زندگی میلیونها انسان و سیاره زمین هشدار داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزدالایی لاما رهبر معنوی بوداییان جهان در مصاحبه با کانال خبری فور نیوز و گاردین نسبت به تخریب محیط زیست و تاثیر وخیم آن بر زندگی میلیونها انسان و سیاره زمین هشدار داد

دالایی لاما در این مصاحبه خواهان انجام اقدامات فوری در زمینه اجرای سند آب و هوایی پاریس شد.

وی در این مصاحبه از کتاب جدیدی به نام اگر بودا به زمین بازگردد “سبز خواهد بود” رونمایی کرد.

وی از شهر دارمسالای هند که در پی مبارزات استقلال طلبانه تبت از چین، مدت شش دهه است به آنجا تبعید شده است در این مصاحبه شرکت کرد.

وی گفت ممکن است گرمایش زمین به حدی برسد که رودخانه ها خشک شوند و ” سرانجام منطقه تبت مانند افغانستان شود”، که عواقب وحشتناکی برای حداقل میلیونها انسانی دارد که زندگی آنها بر فلاتی بر بام جهان بستگی تام به آب دارد.

دالایی لاما همچنین در این مصاحبه گفت همانطور که در سال ۲۰۱۱ نیز گفتم از سیاست کنار کشیده ام و دیگر عهده دار رهبری مبارزات استقلال طلبانه تبت از دولت چین نیستم. اکنون مسائل محیط زیستی است که در درجه اول اهمیت قرار دارد.

دالایی لاما در هفته کنفرانس cop26 آب و هوایی سازمان ملل که قرار بود در گلاسکو برگزار شود، گفت انتظار زیادی از رهبران جهان در زمینه حفاظت از محیط زیست دارد و خواهان پایبندی همه کشورها به توافق آب و هوایی پاریس شد.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.