خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دخالت پلیس لندن در مراسم عشای ربانی کلیسای آنجل در شمال لندن

مراسم عشای ربانی و غسل تعمید، با وجود اعلام قرنطینه در انگلستان که با حضور ۳۰ مسیحی پروتستان در کلیسای آنجل برگزار شده بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پلیس لندن از برگزاری مراسم عشای ربانی در یک کلیسای پروتستان در شمال لندن جلوگیری کرد. کشیش این کلیسا، رگان کینگ در پاسخ به اعتراض پلیس گفت مسیحیان از قانون والاتری پیروی می کنند.

این مراسم در نهایت با حضور چهار افسر که مانع ورود مردم به کلیسا می شدند و دو ون و یک اتومبیل پلیس که جلوی در کلیسا پارک شد برگزار شد. پلیس ۱۵ نفر از حاضرین را به بیرون هدایت کرد و ۱۵ نفر دیگر نیز با رعایت فاصله اجتماعی بیرون از کلیسا در مراسم شرکت کردند.

طبق شرایط قرنطینه فعلی در انگلستان مراسم عشای ربانی و به طور کلی عبادات جمعی ممنوع است و درب عبادتگاه ها فقط برای عبادت فردی گشوده است. مسئولان عبادتگاه های مختلف مانع از شکل گیری تجمع هستند. مراسم تشییع و تدفین نیز با حضور افراد درجه یک خانواده در تعداد محدود ممکن است.

به گزارش گاردین پلیس لندن برای کشیش این کلیسا توضیح داده است که به علت شیوع کرونا هرگونه تجمعی ممنوع است و در صورت تکرار جریمه سنگین در پی دارد. کشیش در نهایت پذیرفته است که با تقسیم افراد در بیرون و داخل کلیسا و با حفظ فاصله مراسم یکشنبه برگزار شود.

پیش از این کشیش کینگ گفته بود من معتقدم ممانعت بر سر برگزاری نیایش جمعی غیرقانونی است و کلیسا از ما محافظت می کند. اولین اولویت ما مسیحیان دیندار، ترس از خداوند است و ما خدمتگزار قانون خدا و تابع قانونی عالی تر هستیم. قانونی بودن چیزی به معنای درست بودن آن نیست.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.