خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مستضعفین پاداش اخروی ما را تضمین می‌کنند

پاپ در مراسم روز جهانی مستضعفین:

پاپ فرانسیس در روز جهانی مستضعفین از مسیحیان خواست تا زندگی خود را در نماز، خیریه و شهادت به نیابت از نیازمندان سپری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز، روز جهانی مستضعفین در سال ۲۰۱۶ توسط پاپ فرانسیس پایه گذاری شد و هر ساله در سی و سومین یکشنبه سال جشن گرفته می ­شود.

مراسم روز جهانی مستضعفین در چهارمین سال با شعار «دست خود را به سوی نیازمندان دراز کنید» برگزار شد.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه، در مراسمی که به این مناسبت در کلیسای سنت پیتر برگزار شد، تأملی بر انجیل داشت که در آن عیسی(ع) از استادی سخن گفته­ است که استعدادها را براساس توانایی خادمینش در میان آنان توزیع نمود.

مرحله نخست زندگی؛ عطای نعمت

پاپ فرانسیس با بیان اینکه مثلث «آغاز، مرکز و پایان» زندگی ما را روشن می کند، عنوان کرد: زندگی ما با لطف خدا آغاز و در آن لحظه استعداد و نعمات گوناگونی به ما عطا می شود.

رهبر کاتولیک های جهان تصریح کرد: ما ثروت بزرگی داریم که به آنچه هستیم بستگی دارد نه نه به آنچه داریم؛ نعمت زندگی، خوبی­ های ذاتی و فطری، زیبایی پاک نشدنی که خداوند با خلق کردن ما شبیه به خودش، به ما هدیه داده است.

پاپ فرانسیس در خصوص دیدن کمبودهای زندگی و وسوسه داشتن کار بهتر یا پول بیشتر هشدار داد و گفت: «اگر» و «فقط» کلماتی واهی هستند که باعث می ­شوند قدردان استعدادهای خود نبوده و از آنها به خوبی استفاده نکنیم. خداوند از ما می­ خواهد که از زمان حال حداکثر استفاده را بکنیم، حسرت گذشته را نخوریم و با کوشش و تلاش منتظر بازگشت عیسی مسیح باشیم.

مرحله میانی زندگی؛ خدمت به خلق

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به میانه زندگی انسان اظهار کرد: کار بندگان، خدمت است؛ خدمت همان چیزی است که باعث می ­شود استعدادهای ما به ثمر نشیند و به زندگی ما معنا می­ دهد. در انجیل به طور واضح آمده است که بندگان وفادار باید خطر کنند.

رهبر کاتولیک های جهان بیان کرد: بندگان خوب با آنچه که در اختیار دارند، استعدادهای خود را به خوبی به کار می گیرند و بیش از حد احتیاط نمی­ کنند. زیرا اگر نیکی اندوخته نشود، به مرور از بین می ­رود. عظمت زندگی ما با اندوخته ­هایمان سنجیده نمی ­شود، بلکه این ثمره زندگی ماست که عظمت زندگی ما را نمایش می­ دهد.

پاپ فرانسیس با بیان اینکه چگونه خدمت می ­کنیم؟ آیا همانگونه که خدا از ما می­ خواهد خدمت می­ کنیم؟، خاطرنشان کرد: فقرا درآمد ابدی ما را تضمین می ­کنند. حتی اکنون آنها به ما کمک می­ کنند که از خوبیها غنی شویم. زیرا بدترین نوع فقر که باید با آن مبارزه شود، فقر نیکی است.

پدر مقدس افزود: ما مسیحیان می­ توانیم استعدادهایمان را به سادگی با دراز کردن دستمان به سوی فقرا، به جای خواستن آنچه که نداریم، چند برابر کنیم.

مرحله پایانی زندگی؛ عاقبت به خیری

پاپ فرانسیس تأملی هم بر آنچه که مسیح درباره پایان زندگی می گوید، داشت و ادامه داد: وقتی زندگی به پایان می رسد حقیقت آشکار می شود؛ امور ظاهری و مادی دنیا محو می شود و خوبی ها و نیکی ها در واقع ثروت حقیقی آشکار می شود.

رهبر کاتولیک های جهان متذکر شد: اگر ما نمی ­خواهیم زندگی فقرانه ای داشته باشیم، بیایید برای خدمت به عیسی(ع) به بینوایان لطف کنیم.

نمونه اخیر فداکاری در راه خدمت

پاپ  که در در مراسم روز جهانی مستضعفین سخن می گفت، کشیش ایتالیایی را به یاد آورد که دو ماه پیش هنگام خدمت به فقرا کشته شد.

پدر روبرتو مالگسینی در کلیسای خود در سنت روخ (روکو) در شهر کومو ایتالیا کشته شد. ادعا می شود مردی که وی را کشت یک مهاجر تونسی با مشکلات روحی بود که پدر روبرتو به وی کمک کرده بود.

رهبر کاتولیک های جهان خاطرنشان کرد: این کشیش علاقه ­ای به عقاید نداشت. او به سادگی عیسی(ع) را در بین فقرا دید و معنای زندگی را در خدمت به آنها یافت. او با مهربانی و با نام خدایی که تسلی می ­بخشد، اشک آنها را خشک نمود.

وی با تأکید بر اینکه روبرتو مالگسینی زندگی اش را به عنوان نمونه­ ای از خدمتگزاری و وفاداری وقف فقرا کرد، گفت: شروع روزش دعا برای روزی خیر و بابرکت بود، در طول روز کارهای خیر انجام می داد و پایان آن شهادت آشکار به انجیل بود.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.